Vruchtgebruik grootvader - dement aant het worden

nookie
Topic Starter

Vruchtgebruik grootvader - dement aant het worden

#1 , 22 jun 2013 14:35

Beste

Ik weet niet of dit onderwerp hier correct geplaatst staat:

Mijn grootvader en grootmoeder wonen momenteel samen. Hun huis is van mijn grootvader maar is op naam gezet van mijn grootmoeder zodat hij het vruchtgebruik ervan heeft.
Mijn grootvader loopt tegen de 90jaar aan en begint zowel fysiek als mentaal zwaar achteruit te gaan. Het gevolg is dat het leven voor mijn grootmoeder zeer zwaar wordt. We zouden graag mijn grootvader in een tehuis laten opnemen maar volgens zijn dokter gaat dat niet zonder zijn toestemming (en hijzelf wilt ook absoluut niet weg).

Is er geen mogelijkheid om hem ergens te laten plaatsen (eventueel rusthuis voor oud strijders?). Of kan er effectief niets gebeuren, want hij begint aggressief gedrag te vertonen en we hebben schrik voor mijn grootmoeder.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2013 18:00

Via vrederechter een bewindvoerder laten aanstellen...dat kan u zijn.
http://www.elfri.be/voorlopige-bewindvoerder" onclick="window.open(this.href);return false;

Als grootvader agressief gedrag vertoont zou ik toch om te beginnen eens een praatje maken met die dokter.

Heb geweten dat in zo'n zaak de politie ter plaatse was geroepen door een buur .... de inspecteurs haalden hun officier er bij en die contacteerde het parket.
Gezien de toestand werd er op parketniveau direct een maatregel genomen voor beide personen.
De kinderen wilden dan klacht ingediend tegen de politie maar parket noemde het schuldig verzuim van de kinderen....

Reclame

Terug naar “Andere”