Kort samengevat, mijn expartner heeft in onze relatie toen een nieuwe wagen gekocht die we deels gebruikten. Ik heb deze wagen, vanaf dag 1 steeds betaald. (lening, verzekering, taksen enz.)
Toen we uiteen gingen zijn we dan ook overeen gekomen dat ik de wagen verder zou gebruiken, aangezien ik hier reeds alles voor had betaald. Ik ben dus ook blijven verder betalen.
Vorige maand heeft ze de wagen plots terug opgeeist, omdat die van haar stuk was. Ik heb hier niet moeilijk over gedaan, de lening staat namelijk op haar naam, ik heb dan ook onmiddellijk de betalingen stopgezet, platen uitgeschreven enz.
Ik heb daarna wel gevraagd om mij een deel van het geinvesteerde geld (daarmee bedoel ik enkel van de lening, +- 4800 euro) terug te betalen omdat ik eigenlijk een groot stuk heb betaald voor iets wat niet van mij is, maar dat ik wel mee heb gebruikt.
Ik heb hier een negatieve reactie op gekregen. Er is geen mogelijkheid meer tot een deftige afspraak hieromtrent.
Nu is mijn vraag, kan ik hier via het gerecht mee verder om toch een stuk van deze som terug te eisen? Ik kan vanaf de eerste tot de laatste dag alle betalingen aantonen aan de hand van mijn rekeningafschriften.
Bedankt alvast