verkoop huis - onbekwaam persoon

egeltje
Topic Starter

verkoop huis - onbekwaam persoon

#1 , 29 mei 2013 21:43

Beste

Mijn vader is maandag getroffen door een trombose.
Dinsdag was de authentieke akte van de verkoop van een opbrengsteigendom voorzien. Dit is nu uitgesteld naar volgende week. Doch mijn vader is nu niet in staat om te communiceren (begrijpt ons niet, kan niet spreken of schrijven) en we weten niet of hij dit nog ooit zal kunnen.
De compromis is getekend begin maart dus de authentieke akte zou uiterlijk begin juli moeten verleden zijn.
Kan een voorlopig bewindvoerder aangesteld worden en dan tekenen voor deze verkoop? Ik heb ergens gelezen dat onroerende goederen van een onbekwaam persoon steeds openbaar verkocht moeten worden. Is dit ook zo als er reeds een geldig compromis getekend is?
hoe lang duurt zo'n procedure vooraleer een voorlopige bewindvoerder mag tekenen?
Wat zijn de kosten/boeten/gevolgen als de authentieke akte niet binnen de 4 maanden na de compromis getekend wordt?
Kan de koper de verkoop afblazen als de verkoop niet doorgaat door schuld van de verkoper? Speelt het aspect "overmacht" een rol?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding