verhuizen naar buiteland?

anoniem001
Topic Starter

verhuizen naar buiteland?

#1 , 29 mei 2013 17:34

Beste,

Ik zou graag in de toekomst met mijn zoontje naar het buitenland gaan wonen. ik heb het exclusief hoederecht, de vader heeft bezoekrecht elke eerste zondag van de maand, maar hij komt maar af en toe om de 2 a 3 maanden. Hij heeft ook nog nooit allimentatie betaald, ziet zelden om naar zijn zoon. Nu vroeg ik me af of ik wel naar het buitenland kan gaan wonen in de toekomst?
Hopelijk kan iemand me hierover meer informatie geven :?
grts

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mei 2013 19:05

U moet het vonnis respecteren. sedert 2006 hebben de ouders zo wie zo co-ouderschap mogelijk wel ongelijke locatie van het kind.
Exclusief hoederecht ...van wanneer is het vonnis?
Als alimentatie voorzien is in het vonnis moet u telkens aangifte doen bij politie wegens niet betalen.
Ook melding maken bij politie als uw ex zijn zoon niet is komen ophalen.

Zo bouwt u een dossier op.
Plots naar het buitenland vertrekken zonder gerechtelijke toestemming is contraproductief ...zou wel eens kunnen leiden tot een ambtshalve internationale signalering als parentale ontvoering.

j.demoor

#3 , 31 mei 2013 08:22

Niemand kan u beletten te verhuizen naar het buitenland,met uw zoontje voor wie u ‘exclusief hoederecht‘ hebt.

De in het vonnis of de overeenkomst vastgelegde omgangsregeling dient evenwel onaangetast te blijven. Indien dit door de verhuis onmogelijk wordt dan dient een andere regeling TIJDIG overeengekomen of bij de rechter gevorderd.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”