Kind 6j in gevaar !!!!

konijntje1
Topic Starter

Kind 6j in gevaar !!!!

#1 , 06 mei 2013 05:48

Situatieschets,

Wij, ouders enerzijds, schoonmoeder anderzijds. Aanpalende woning beide partijën.

Schoonmoeder heeft omgangsrecht 1x om de 14 dagen.
Dochter word in negatieve zin gemanipuleerd.
Er is een alu trap van 3m hoog tegen de woning van de schoonmoeder geplaatst met de bedoeling dat onze dochter door het bovenraam zou klimmen, over het dak lopen, en naar beneden kruipen tot bij schoonmoeder.
Daar heb ik op 28/02 een PV van laten opmaken nadat onze dochter ons daarover vertelde.

Begin April is onze dochter s met tranen en tuiten terug gekomen van het bezoeksrecht en ze vertelde dat de schoonmoeder de poezen zou wegdoen. Dit zijn haar lievelingetjes !
Vorige week was er bezoeksrecht en heeft ze ons verteld gehad dat ze moeten oefenen heeft op de trap. (hiervan heb ik spijtig geen PV laten opstellen door omstandigheden)

Nu Gisteren is onze dochter van 6j !! door het raam gekropen en met de ladder naar beneden gegaan. Gelukkig zonder te vallen
Dat ik mijn dochter tot nu nog niet terug heb word reeds aangepakt. Ze overtreed het rechterlijke besluit omtrend de omgangsregeling. Dit regel ik deze middag bij de politie.

Nu, Betreft het opzettelijk in gevaar brengen van mijn dochter
ze kon haar nek breken op die trap die nat was van de ochtend dauw.

Welke klacht (straf)klacht of alleez. Wat moet ik doen om mijn schoonmoeder in vervolging of gelijk wat te zetten? Ik weet niet wat ik kan doen?
Graag info aub.
:(

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 mei 2013 06:26

Hoe staat het omgangsrecht omschreven? Indien niet letterlijk bij uw schoonmoeder thuis, zorg er dan voor dat dit ergens anders plaatsvindt.

konijntje1
Topic Starter

#3 , 06 mei 2013 06:29

Omgangsrecht staat duidelijk beschreven. Elke pare week zaterdag van 14.00u tot 18.00u.
Plaatsbeschrijving waar staat niet vermeld. Schoonmoeder kan gaan en staan waar ze wil met onze dochter die tussentijd.

Daar zit het probleem niet.
Het probleem is dat ze nu het omgangsrecht schend door onze dochter niet terug te geven nadat ze om gevaarlijke wijze buitengekropen was. (Dit met instructies en oefeningen op de trap van de schoonmoeder!!)

Moet ik klacht neerleggen wegens kindermishandeling?
Opzettelijk in gevaar brengen van een minderjarig kind?

Geen idee welke klacht ik daar deze middag voor moet laten opmaken.

Reclame

eylis

#4 , 06 mei 2013 09:42

begin inderdeed bij de politie een verklaring van de feiten af te leggen: gewoon de feiten zoals ze zijn; Kind moet gebruik maken van brandladder, raam en dak om naar buiten te gaan; (Is dat zonder begeleiding?)
Ik heb zo het vermoeden dan het parket zelf in gang gaat schieten als 6jairge kinderen door vensters en over het dak moeten kruipen.
Het is overigens een overtreding, denk ik; Want die dingen mogen enkel bij brand gebruikt worden.
Je legt dus géén klacht neer tot kindermischandeling, maar je legt een verklaring af over de naakte feiten (geen persoonlijke interpretatie van wat het zou kunnen zijn...)
Maar een vraagje: weet je ook waarom (schoon)moeder dit vragen te doen? Is er geen deur aan het huis?

Turaki

#5 , 06 mei 2013 10:04

En staat er beschreven wie er aanwezig mag zijn, of staat hier ook niets over. Indien niets over de plaats en de aanwezige personen, mag u perfect bepalen waar en met wie het omgangsrecht plaatsvindt. Ook bepaalt u als ouder waar uw dochter wel of niet mag gaan, zolang uw schoonmoeder in de gegeven tijd de kans krijgt om met uw dochter om te gaan.
Omgangsrecht verplicht u niet om uw dochter in die periode af te staan, u moet er enkel voor zorgen dat uw schoonmoeder omgang kan hebben. U mag gerust de omstandigheden bepalen.

konijntje1
Topic Starter

#6 , 06 mei 2013 10:14

Betreft het omgangsrecht zijn er geen problemen. juist nu dat ze onze dochter niet wil terug geven natuurlijk.

dit was geen brandladder eylis. Het betrof een gewone aluminium ladder van 3m hoog tot op het dak. Of deze vast/gestut stond? dat kan ik niet zien of weten.
Feit is dat mijn dochter 6j sinds 28/02 toen ik dit ook in een klacht heb laten gieten om de 2 weken word gepusht om te ontsnappen. Vorige week heeft ze moeten oefenen op die trap toen ze daar was.
Dit heeft onze dochter ons deze maandag nog vermeld.

Reden waarom de schoonmoeder dit doet. Ze wil ons uit schakelen wat de opvoeding van onze dochter betreft. Ze steld elke pesterij, leugen, manipulatie in het werk om haar zin te krijgen.

Sinds vorig jaar augustus de bom ontploft was dat ze vermelde dat ze onze dochter wou afpakken permanent zijn we nu al een paar rechtzaken verder. Met een volgende zitting voor de jeugdrechtbank in het zicht. In Juni

Voor alle duidelijkheid.
Ik heb reeds een verklaring afgelegd bij de politie waar in vermeld staat dat men dochter vertelde dat die ladder diende om naar schoonmama te gaan als ze haar zin niet kreeg. 28/02/2013
Dus op zich al een zuivere ondermijning van ons gezag.
We hebben altijd alles gesloten gehouden tot nu met het goede weer, je moet toch s verluchten. Raam was wle dicht maar rolluik maar half gesloten. Dus ja raam open, buiten gestapt,
rustige stap zonder omkijken richting trap (dit kan ik bewijzen gezien ik een foto genomen heb van de voetafdrukken in de dauw smorgens. Omkijken zou duidelijk te zien zijn.
Het leek alsof ze naar ergens stapte en niet dat ze van iets wegstapte.
Dus naar mijn idee, stappen naar het behoud van haar katjes en niet wegstappen van gelijk wat haar in haar hoofd is gestoken nu weer.

eylis

#7 , 06 mei 2013 10:39

en wat Turaki vertelt is pertinent juist. Jullie bepalen als wettelijke ouders de omstandigheden van de omgangsregeling. Er is niet omschreven WAAR dat moet zijn. Oma mag NIET gaan en staan waar ze wil. Het is in feite omgejeerd: U bepaalt zelf WAAR de omgangsregeling zal doorgaan.
Je stelt per mail-per telefoon -mondeling en eigenlijk best ook per aangetekend schrijven voor aan de oma dat jullie op de afgesproken dagen/uren zullen gaan naar de plaatselijke speeltuin, park, of zelfs jullie tuin en nodigt de oma uit ( uit om daar ook aanwezig te zijn :-)

enne als het over een ladder gaat, filmen, foto's nemen en klacht neerleggen. Dat mag ECHT niet.
Wat de katjes betreft: daar heb je geen punt. Oma doet met haar poezen wat ze wenst.
Schaf zelf een huisdiertje aan voor uw dochter.

konijntje1
Topic Starter

#8 , 06 mei 2013 10:48

juis politie sociale cel aan de lijn gehad.

Soort van bemiddeling commisie kindhulp achtig iets met onze toestemming word ingeroepen.

Ik vermelde dat ik nog zou langskomen voor klacht neer te leggen en dat werd me in feite uitdukkelijk ontmoedigd.
Dat moet niet, we hebben het te druk.... etc.
en met de uitleg,
Er zal zowieso een pv opgemaakt worden.

Maar ken je dat, daar staat dan mssch wel niet in wat ik wil he.?

Zijn ze mij in de zak aan het nemen daar bij de politie? beetje hulp voor de schoonmoeder van haar (kennissen)?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 mei 2013 13:42

Aangifte doen. Het is niet de politie die moet zeggen dat ze geen tijd hebben...; ze MOETEN altijd tijd hebben als iemand met een vraag, klacht of aangifte komt... dat is hun taak/plicht.
Parket noemt dat trouwens een ernstige miskenning van aangifte.
Hebt u die ladder zien staan?
Staat die ladder ook op uw grond? En tegen uw raam dan kan u die zo wie zo wegnemen .... mogelijk is de ladder van inbrekers...
Kan u dat raam blokkeren.. ttz in 'kip'stand zetten maar het onmogelijk maken dat het volledig wordt geopend?
In de betere ijzerwarenwinkel kan men een een raamsluiting kopen die met een cilindersleutel worden geblokkeerd.

konijntje1
Topic Starter

#10 , 07 mei 2013 05:59

We hebben gesprek met d esociale cel afgerond gisteren.
Dit is in tegenstelling tot vorig jaar toen de bom ontplofte beduidend beter verlopen.

Gezien dochter nu niet in gevaar is kunnen ze haar niet wegrukken uit de woning. Ze moet evenwel onze dochter wel naar school brengen (verplicht)
Wij kunnen dan na de school onze dochter gewoon terug ophalen.

De betreffende ladder kon je zien staan vanuit de raamopening. 15m verder op de grond van de grootmoeder. Dus 15m dak en dan ladder.
Dit heb ik in men aangifte van 28/02/2013 omtrend privacy staan ook. aangifte van privacy omtrend camera op dat dak naar de slaapkamer
Met duidelijk bijgeschreven dat de ladder daar staat voor kind te laten weglopen.
Men dochter dus al zo lang onder druk gezet en gemanipuleerd. Ze kon bijna niet anders meer dan weglopen. Godweet wat is haar verteld?

De betreffende kamer word nu niet gebruikt. Het handvat heb ik eraf gevezen zodat er zeker geen herhaling voorvalt.
1x het leven tarten op zo een ladder (vochtige) met blote voetjes is voldoende.
Je zal het maar hebben dat ze eraf valt en iets breekt of erger. Wij blijven altijd verantwoordelijk voor haar en dit zou ons wel erg kwalijk kunnen genomen worden. (bij herhaling)

dank

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 mei 2013 18:49

Dus uw schoonmoeder kan via de ladder ook in jullie pand komen?
Is de camera nu al verwijderd?
Heeft gemeente al ingegrepen inzake het 'bewonen' van een garage?
En wat met de nutsvoorzieningen?

konijntje1
Topic Starter

#12 , 07 mei 2013 20:17

Mijn raam mag ik idd nooit laten openstaan want ze kan idd in ons huis binnen. Of de ladder daar staat op die moment of niet, deze kan altijd gezet worden met bedoeling om binnen te komen natuurlijk.
------------
Camera op dak en aan haar voordeur naar onze tuin gericht is nog niet verwijderd. Mogelijk is dit mssch bijgevoegd bij een uitgebreid dossier?
Ik heb reeds een aangifte gedaan van stalking. Nog niet in PV
------------
De gemeente was van plan om op 1/04 een bouwovertreding te laten opstellen.
Dit heeft ze gecounterd door daarvoor een plaatsverandering aan te vragen. Van "garage met carport" naar "living met leefruimte"
Tot zolang er geen besluit is daarrond moet de gemeente afwachten met de bouwovertreding.
------------
Nutsvoorzieningen.
Deze zijn nog aangesloten. Nu onze dochter daar is:
Ze wil haar niet terug geven. Situatie is zonder gevaar dus politie wacht af. Dochter MOET naar school en wij kunnen haar na de school gewoon terug meenemen --> einde verhaal daar rond. Situatie Wetteren met de ramp is momenteel mogelijk explosief. kan goed of slecht aflopen. Preventief zijn wij hier vertrokken voor vandaag met de regen.
Schoonmoeder ingelicht en zij is met dochter ook vertrokken.
Dus ja, nutsvoorzieningen zijn nog aangesloten. Binnen 2maand verhuizen wij permanent door de situatie waar ze ons in gebracht heeft en houd.
Uiteraard sluiten wij dan gewoon alles af gezien we er niet meer wonen he. Dat zal ook einde verhaal daaromtrend zijn.
---------------

Het enige spijtige is dat het veel centen gekost heeft die we beter konden gebruiken maja. We hebben onze dochter toch terug he en das mij uiteindelijk alles waard :D

konijntje1
Topic Starter

#13 , 14 mei 2013 02:23

Dochter is niet naar school gebracht door grootmoeder
Dit opgemerkt 13mei en aangifte proberen doen. Sociale cel is geweest om 15.00u.
Aanbellen bij grootmoeder geen effect.
Na checken dat grootmoeder niet thuis was en checken camera beelden opgemerkt dat ze door een kennis weggevoerd waren zondag avond 20u30 12mei
Dit gaan aangeven maar kreeg weer melding dat morgen sociale cel zou komen
Ben stil vertrokken en eenmaal thuis..
Zware beton blok opgenomen, deur inclusief beslag en deel van de muur ingebeukt. Geroepen of ze thuis waren. Geen gehoor
Politie gebeld voor hiervan aangifte te doen en om de garage te verzegelen.
Kwartier later de kennis op de oprit met document handgeschreven dat ze met de noorderzon verdwenen zijn. (ontvoering)
Onmiddellijk politie op de hoogte gesteld en buiten een misverstand is er zeer snel opgetreden.
Onze dochter is na 5u opsporingswerk terug gevonden voor de grens.
grootmoeder in voorarrest denk ik en straks dochter een nachtje bij men schoonbroer (voor haar niet te veel ineens te laten beleven) , morgen terug thuis.

Ik denk dat ik voor een goei 2000euro schade heb gemaakt om te weten te komen of men dochter in de garage aanwezig was wat niet het geval was.
Tegelijk bedoeld, indien wel aanwezig of ze nog in leven waren gezien geen gehoor(ramp wetteren).

Ik ben allesinds niet van plan die herstelkosten te betalen gezien de situatie die de grootmoeder zelf heeft veroorzaakt.
Ik heb gehandeld uit noodzaak.
Kan ze mij in gebreke stellen ofzo? en indien ja voor de complete herstelling of enkel voor een stukje?

Terug naar “Andere”