een kind bij een narcist

MES79
Topic Starter

een kind bij een narcist

#1 , 01 mei 2013 12:48

Ik hoop hier raad te krijgen wat ik kan doen of ondernemen. Ik heb een kind bij mijn ex-vriend. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik dat hij bepaalde syptomen had die ik nog nooit bij een ander ex-vriendje gevoeld heb. Ik dacht eerst dat het de hormonen waren maar na mijn zwangerschap zijn de meeste problemen gekomen. Ik heb daarna een heel moeilijk leven gehad. Ik moest steeds tegen hem opboksen over alles wat hij wou. Alles draaide om hem en als hij zijn zin niet kreeg werd hij boos en kon hij mij dagen negeren. Hij kent ook de waarde van het geld niet. Als hij iets wou, moest hij het hebben. En het liefst met mijn geld. Om mijn verhaal kort te maken, heb ik uiteindelijk het besluit genomen van hem weg te gaan. Na veel miserie heeft hij uiteindelijk iets op papier gezet via notaris. Hij wou het niet via een advocaat doen omdat het hem dan teveel geld zou kosten. Ik ben daar in meegegaan omdat ik het belangrijk vond voor ons kind dat we elkaar nog op een vriendelijke manier konden ontvangen. Na het tekenen van de akte dacht ik dat alle miserie voorbij was...integendeel. In de akte is hij overeengekomen dat hij ons kind om de 14 dagen een weekend heeft en 1 keer in de week (een woensdag) dus ons kind is alle woensdagen bij hem. Alle vakantie's heeft hij ook voor de helft. Na onze breuk heb ik hem nog geholpen door zijn materiaal te stockeren bij mij. Ik ben mij verhaal heel kort aan het maken want ik kan een boek van hem schrijven. Hij heeft héél veel miserie verkocht waartoe ik uiteindelijk een aangetekend schrijven heb gestuurd om zijn gerief te komen halen. Bij sommige conflicten heb ik meerdere malen de politie moeten bellen. Die zeiden dat ik bij alles wat ik hem al toegegeven heb, nog niks heb bereik en nu aan niks meer moest toegeven. In principe had hij zelfs geen recht meer op zijn materiaal. Ik wil niks wat niet van mij is en ook om verdere miserie te vermijden wou ik dat hij dat kwam halen. Hij heeft dat uiteindelijk gedaan en dacht ik dat alles voorbij was...terug integendeel. Tijdens meerdere conflicten dreigde hij steeds dat hij onze zoon meer zou opeisen en dat het gerecht daar ook zo zou over beslissen. Ik probeer met hem overeen te komen maar hij zoekt steeds conflicten en ruzie. Hij heeft ondertussen een huis gekocht dat hij aan het verbouwen is. De ene moment zoekt hij ruzie en na 2 dagen is hij terug gekalmeerd en is hij super vriendelijk. Er zit altijd iets achter die vriendelijkheid...steeds heeft hij iets nodig, wat hij kan gebruiken en dat hem geen geld kost. Nu had ik een mail gestuurd voor te vragen of onze zoon naar een verjaardagsfeestje mocht gaan op woensdag. Ik kreeg een mail terug dat hij dat wel wil toestaan als ik nog materiaal terug geef. Materiaal dat niet meer van hem is...die miserie zal precies nooit stoppen. Ik wil uiteindelijk eens rust in mijn leven. Ik heb het nodige gedaan voor hem maar steeds heeft hij niet genoeg. Ze omschrijven dat je een narcist uit je leven moet bannen maar in mijn geval kan dat niet aangezien we een kind hebben. Bestaan er andere mogelijkheden om weinig of geen contact met hem te hebben. Moet ik dan toch alles doen via het gerecht en drukken op zijn psychische toestand en verleden? WIE KAN MIJ RAAD GEVEN?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 mei 2013 07:23

eerste raad: nadat je je tekst geschreven hebt, even diep ademen en kijken hoe je die leesbaar kan maken voor anderen (alinea's plaatsen).

Enige raad die ik je kan geven is alles goed bijhouden, bij elk feit die jij als een bedreiging aanvoelt een PV laten opstellen door de politie en niet meegaan in zijn verhaal behalve wat strikt noodzakelijk is voor je kind (een verjaardagsfeestje is niet strikt noodzakelijk: een kind zal wel even kwaad zijn als hij niet kan gaan, maar even later is hij dat weeral vergeten)

MES79
Topic Starter

#3 , 02 mei 2013 07:58

Bedankt...deze tekst heb ik even vlug geschreven.
Bij alle voorgaande situaties die ik meegemaakt heb met hem, heeft de politie enkel verslagen gemaakt. Bij het laatste voorval heb ik een pv laten opmaken. Sedert kort info daarvan ontvangen dat ze het geklasseerd hebben.
Tussen het laatste voorval en deze info is hij super kalm en vriendelijk geweest. Op de dag van die brief (hij zal dat waarschijnlijk ook ontvangen hebben) is hij terug begonnen.
Ik heb het gevoel dat dit nooit zal stoppen omdat hij psychisch niet inorde is.

Reclame

Terug naar “Andere”