Ik ben 22 jaar, moet uit huis en weet niet hoe ik ga rond ko

Bjm
Topic Starter

Ik ben 22 jaar, moet uit huis en weet niet hoe ik ga rond ko

#1 , 29 apr 2013 16:02

Ik ben 22 jaar en woon nog bij mijn vader en zijn vriendin.
Ook haar 20 jarige zoon woont er die in zijn laatste jaar humaniora zit.
Ik werk halftijds in een restaurantje als keukenhulp en ik heb geen diploma humaniora.
Mijn vaders vriendin wil haar zoon het huis uit en hij gaat vrijwillig bij zijn vader gaan wonen.
Ik werd ook vriendelijk verzocht om op te hoepelen. Ik wil dit ook doen en alleen gaan wonen. Alleen weet ik niet hoe ik ga rondkomen met ongeveer 800 euro maandelijks netto inkomen.
Ik wou trouwens terug gaan studeren en was bezig om binnen te geraken in het hoger onderwijs (dit is mogelijk als je aan een aantal voorwaarden voldoet).
Ik begrijp mijn vader dat hij voor zijn vriendin kiest (hoewel ik het vrij naïef vind, want lang zal ze niet tevreden blijven).
Ik wil haar niet meer zien maar wil toch een goed contact houden met mijn vader. Ik weet wat ik aan hem heb en ik weet ook dat hij momenteel tussen twee stoelen zit, vooral ook omdat ze het huis waar we (nu nog) allemaal in wonen samen kochtten.
Het idee om terug te studeren ben ik langzaam aan het opgeven....
Momenteel zie ik het allemaal niet meer zo goed zitten. Zelfs mijn vader ziet door de bomen het bos niet meer....hij wil mij niet opgeven, maar ook zijn vriendin niet....gelukkig hebben we bij elkaar al eens kunnen uithuilen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 29 apr 2013 18:19

Indien je wil verder studeren worden je ouders verondersteld je financieel te ondersteunen tot je 25 bent. (loopt gelijk met het kindergeld). Je zou dus part time kunnen werken, kindergeld ontvangen én een deel alimentatie van (beide) ouders.

Bjm
Topic Starter

#3 , 30 apr 2013 09:42

Dat is allemaal juist en mooi, maar mijn ouders komen zelf amper rond.
Als ik part time werk....de uren dat ik les heb kan ik niet op het werk zijn en zo flexibel zijn mijn werkuren nu ook weer niet....
Maar toch bedankt voor de reactie.

Reclame

Terug naar “Andere”