Gelogen over wie de vader is.

iloveher
Topic Starter

Gelogen over wie de vader is.

#1 , 18 apr 2013 11:39

Hallo,

Mijn vraag is eigenlijk:

-Kan ik een DNA test aanvragen?

-Als blijkt dat hij niet de biologische vader is, heeft hij dan nog rechten?

-Wat zijn de gevolgen voor mij en mijn dochter als blijkt dat ik deze tijd heb gelogen? ( Zij is inmiddels 3,5 en heeft anderhalf jr met hem meegemaakt). Heeft al bijna 1,5 jaar geen contact meer met hem. Hij wil nu erkenning via de rechter verkrijgen.)

-Financiële gevolgen (Hij heeft nooit iets voor het kind gekocht maar zou ik hem geld moeten betalen?)

-Zal mijn kind onder toezicht geplaatst worden omdat ik heb gelogen?

- Wat voor gevolgen zou dit voor mijn, op welke manier ook, kunnen hebben?

Ik weet dat ik fout ben geweest en heb hier ook geen excuus voor. Ik was jong en maakte absoluut niet de juiste beslissingen en leefde in grote angst voor mijn ex-partner.

Ik wil dan ook geen preek maar gewoon antwoord op mijn vragen omdat ik nu absoluut het beste wil voor mijn kind!
Laatst gewijzigd door iloveher op 18 apr 2013 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 18 apr 2013 13:02

Waren of zijn jullie gehuwd/wettelijk samenwonend/feitelijk samenwonend? Indien niet gehuwd, heeft uw ex-partner het kind erkend?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2013 13:09

Heeft "hij" (ik vermoed dat u uw ex-partner bedoelt) dan bij de geboorte het kind niet erkend?

Is hij nu een procedure begonnen om het kind te erkennen?

Reclame

Terug naar “Andere”