schoonzoon wil bij ons inwonen

ingetjevandennest
Topic Starter

schoonzoon wil bij ons inwonen

#1 , 05 apr 2013 22:22

Geachte,

Mijn oudste dochter heeft sinds 2.5 jaar een vriend, Jurgen. Jurgen is 21 en werkt sinds augustus vorig jaar onder een bediendecontract bij een elektriciteitsbedrijf. Hij en zijn vader zijn als kat en hond, en laatst heeft zijn vader hem aan de deur gezet. In een vlaag van boosheid heeft Jurgen inderdaad zijn koffers gepakt en is vertrokken. We herbergen hem nu al een paar dagen in de hoop dat zijn boosheid wel zal overgaan, maar nu wil hij graag officieel bij ons komen inwonen. Hij is hier uiteraard welkom, maar we weten absoluut niet welke risico's dat inhoudt, noch op fiscaal, noch op enig ander vlak .....

Mijn echtgenoot is tewerkgesteld als bediende (informaticus) en ik ben huismoeder. Ik ben niet ingeschreven als werkzoekende omdat ik bewust thuis wil zijn voor mijn kinderen, maw ik ontvang geen loon noch enige andere uitkering.

Wordt Jurgen als zijnde ten onze laste beschouwd als hij hier vast komt wonen ?
Heeft dat voor ons financiële gevolgen (belastingen)
Zijn er ook andere risico's aan verbonden of zaken waar we rekening mee moeten houden ?
Kunnen wij deze samenleving ook stopzetten in geval het uit de hand moest lopen ?
Zou hij zich eventueel bij zijn mama (moeder en vader zijn gescheiden) kunnen laten domiciliëren, maar toch heel regelmatig hier bij ons verblijven ?

Van harte dank voor uw reactie,
vriendelijke groeten,

Vanden Nest Inge

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut

#2 , 06 mei 2013 00:37

"Wordt Jurgen als zijnde ten onze laste beschouwd als hij hier vast komt wonen ?"
Onmogelijk aangezien hij zelf een inkomen heeft

"Zijn er ook andere risico's aan verbonden of zaken waar we rekening mee moeten houden ?"

Voor elke schuld gemaakt door je schoonzoon kan uiteindelijk een deurwaarder beslag leggen op jullie eigendom/inboedel, begin maar om te bewijzen dat alles jullie eigendom is ,kasten,zetels,etc.

"Zou hij zich eventueel bij zijn mama (moeder en vader zijn gescheiden) kunnen laten domiciliëren, maar toch heel regelmatig hier bij ons verblijven ?"

Regelmatig, JA volledig, NEE. dan word domiciliefraude gepleegd.

"Kunnen wij deze samenleving ook stopzetten in geval het uit de hand moest lopen ?"
Moeilijk, eens domicilie geplaatst mag je een persoon pas de deur wijzen als hij een nieuw onderkomen heeft daar het de "gezinswoning" betreft op dit moment.

Reclame

Terug naar “Andere”