dna wijst uit dat mijn zoon niet de papa is

aitak
Topic Starter

dna wijst uit dat mijn zoon niet de papa is

#1 , 15 mar 2013 19:10

Beste ,
Momenteel weet ik geen raad meer …
kleindochter is geboren in mei 2010 .
De mama woont in Brugge en verklaarde bij de geboorte dat zij de dochter van mijn zoon is .
Ze vroeg regelmatig om kledij voor haar wat wij haar steeds hebben gegeven.
Buggy , kinderkamer , perk , toen ze 2 was een juniorslaapkamer ,fietsje … Laat ons zeggen dat meer dan de helft van ons budget kwam . Wij wilden haar en onze kleindochter en haar broertje die nu 6 is een waardig leven mogelijk maken , want de mama staat onder budgetbegeleiding .
Onze kleindochter was 2 jaar veel bij ons ,nooit gaf de mama eten mee of pampers of kleertjes.
Plots sloeg alles om ,ze vroeg ons om kleertjes ,ik vroeg gewoon of ik onze kleindochter de maandag dan kon meenemen naar Plopsaland omdat we nog tickets hadden , antwoord , neen je hebt haar al genoeg gehad. Doch wij de zondag met de winterkleertjes , Julie zij geen woord , geen dank niks. Onze kleindochter weende omdat ze niet met ons mee mocht.
Plots werd alle contact verbroken met de papa en met mij niemand wist waarom . Geen facebook , gsm nr ,….
Na enkele weken besloot mijn zoon om coouderschap aan te vragen .
De moeder belde naar de advocaat van onze zoon dat ze eerst een dna test wou !!!!!
En om kort te zijn dna test wees uit dat het zijn dochter niet was. Ze gaf ook toe dat ze dit wist vanaf de geboorte . en heeft ook de naam van de echte vader doorgegeven .Een drugsdealer .
Onze zoon besloot door te gaan en het meisje te aanvaarden als zijn kind.
Deze uitspraak kregen wij nu van de rechtbank .
Onze zoon mag zijn dochter 2 uur in een maand zien onder begeleiding . en moet 150 euro alimentatie betalen.
De moeder komt er dus goed van af wat wij niet begrijpen . Wij zien moreel af , hebben onze kleindochter al enkele maanden niet meer gezien . Hier bij oma staat haar bedje , kleerkast met kleertjes , in de tuin een speelhuisje ,glijbaan , speelgoed genoeg in huis …..
De papa is ook emotioneel aangeslagen , hoe kan zijn dochter terug wennen aan aan hem 2 uur per maand ? Wij zien haar ook niet .
Kunnen wij haar aansprakelijk stellen voor de leugens en bedrog die ze verhaalde bij haar advocaat ?
Ze profiteerde 2 jaar van ons ,ik denk dat u kan voorstellen hoe we ons voelen ,bedrogen , belogen .
Na alles wat wij gedaan hebben , laat u nog weten dat ik van mijn zus 2000 euro geleend heb om alles te bekostigen.
Onze zoon en wij worden het slachtoffer , kan dat zomaar ?
Onze zoon zijn advocaat stelt voor om niet in beroep te gaan , dus moet hij weten wat hij doet . als hij doorgaat zouden wij geen aanspraak kunnen maken om een klacht in te dienen tegen de moeder.
Als hij haar opgeeft zouden we dit wel kunnen .
De kosten van de advocaat zijn voor onze zoon opgelopen tot bijna 750 euro. Dit laat hem niet toe verder te gaan want hij heeft het geld er niet meer voor.
Wat kunnen wij doen om dit te rechtvaardigen tegen ons . Onze kleindochter zit in ons hart , we willen haar een goede kans geven om een mooi leven op te bouwen .

[Namen verwijdert, conform regels forum en om belang TS te vrijwaren in een mogelijk vervolg voor de rechtbank:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 15 mar 2013 19:44

ikdenk d

aiksas

#3 , 29 mar 2013 10:15

Ik wens jullie veel sterkte want ik vrees voor die kleine meid dat het contact met jullie zal vervagen. Spijtig dat de mama geen rekening houd met de gevoelens van haar dochterje...Hopelijk vinden jullie een oplossing om het contact te behouden.

Reclame

Mariette

#4 , 29 mar 2013 11:37

Ik dacht hier op dit forum reeds gelezen te hebben dat indien iemand gedurende meer dan één jaar een kind als werkelijke vader behandelt, zelfs al is hij niét de biologische vader, hij dan sowieso als vader wordt beschouwd.

Als dit niet klopt dan vraag ik me af hoelang de biologische vader zijn kinderen door iemand anders kan laten opvoeden en/of een DNA onderzoek ten allen tijde kan worden ingeroepen om het biologische vaderschap te laten primeren.

Ik verwijs even naar een case waarin een weduwe ineens heel de nalatenschap van haar overleden man moet delen met zijn twee "dochters" gewoon omdat hij steeds had nagelaten orde op zaken te stellen (zeker jongste dochter werd verwekt nadat hij al een jaar gescheiden leefde, maar nog niet echtgescheiden). Kinderen zijn nu dertigers, nooit contact gehad met hun "naam"-vader.

Terug naar “Andere”