Geboortejaar Wijzigen

Hanonymouss92
Topic Starter

Geboortejaar Wijzigen

#1 , 14 feb 2013 02:01

Beste forum leden

Is het mogelijk om via het gemeentehuis jouw geboortejaar te wijzigen ?

Mijn ouders zeggen dat mijn geboortejaar niet correct is 1992 maar moet 1991 zijn.

Het probleem is ik kan geen geboorte akte voorleggen omdat de akte kwijt is.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee

#2 , 14 feb 2013 08:16

U kan een afschrift of een uittreksel van uw geboorteakte of een geboorteattest aanvragen bij de dienst Burgerlijke Stand van de gemeente of stad waar u geboren bent, d.i. uw geboorteplaats.

een afschrift van een geboorteakte is een volledige kopie van de akte.
een uittreksel van een geboorteakte is een verkorte versie van de aktetekst die enkel de hoogstnoodzakelijke gegevens bevat zoals naam, voornamen, plaats en datum van geboorte.
In heel wat gemeenten kan u ook online een afschrift of uittreksel van uw geboorteakte aanvragen. Kijk daarvoor op de gemeentelijke website.

Meer info vindt u bij de gemeente van uw geboorteplaats.

bron:http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... te-krijgen

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2013 13:21

Beste forum leden

Is het mogelijk om via het gemeentehuis jouw geboortejaar te wijzigen ?

Mijn ouders zeggen dat mijn geboortejaar niet correct is 1992 maar moet 1991 zijn.

Het probleem is ik kan geen geboorte akte voorleggen omdat de akte kwijt is.

Alvast bedankt
En waar precies is uw geboortejaar verkeerd? Staat dit verkeerd op uw identiteitskaart? Indien ja, bent u dan zeker dat de geboorteakte wel het correcte jaar vermeldt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”