Omgangsrecht, kindje ziek, buikgriep

konijntje1
Topic Starter

Omgangsrecht, kindje ziek, buikgriep

#1 , 01 feb 2013 10:37

Goeie middag heren,

Mijn schoonmoeder heeft bezoeksrecht elke onpare zaterdag van 14.00u to 18.00u verkregen.

Nu deze week woensdag is onze dochter ziek gevallen. Diaree en buikpijn.
Dokter heeft 2 dagen voorgeschreven (huis niet verlaten)
Nu is ze nog steeds ziek en het is al een beetje verergerd dus waarschijnlijk buikgriep.
Deze middag ga ik met haar opnieuw naar de dokter voor de thuisdag (school) van vandaag.

Nu zaterdag moeten we haar normaal gezien afstaan van 14.00 to 18.00u. Dit is verplicht heb ik al gelezen zelf indien onze dochter ziek is.

Nu, het moet nu lukken dat het dit weekend bij ons op de gemeente kermis is.....
U kan het raden,
Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat ze onze dochter niet zieker maakt door toch met haar buiten te gaan naar de kermis met alle gevolgen vandien..... Mssch nog zieker terug krijgen

Dank voor uw hulp,
Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#2 , 01 feb 2013 14:07

Hoe staat "bezoekrecht" gedefinieerd? (bezoek bij u? bezoek op verplaatsing? locatie gespecificeerd?)

U zal dan wel best aan de dokter vragen hoe het ivm die zaterdag zit,
en dat het dus op papier staat dat ze niet buiten mag.

U kan dan melden aan uw schoonmoeder dat ze die zaterdag tussen 14u en 18u bij u thuis kan langskomen,
en mee kan helpen en bijstaan bij de zorg van haar ziekte kleinkind.

En dat het niet mogelijk is dat ze het huis verlaat, wegens ziekte.

U bent in dat geval niet verplicht ze mee te geven,
maar u dient wel de mogelijkheid tot omgang en bezoek toe te laten.
(onder voorbehoud van wat er officieel genoteerd is natuurlijk. vandaar mijn initiële vraag. )

konijntje1
Topic Starter

#3 , 01 feb 2013 23:40

dit is een uitspraak in kortgeding geweest met een beperkte geldigheid van 6maand ongeveer. Dan vervalt die uitspraak.
Tenzij er een overkoepelende uitspraak komt van jeugdrechtbank zijn we dan vrij te beslissen wat we willen. Voor moment nog niets ontvangen van zaak die aanhangig is daar.

Bezoekrecht staat gedeffinierd:
Kennen verweerster een persoonlijk contact toe merXXXXXX gedurende de onpare zaterdagen van het jaar van 14.00u to 18.00u
Wijzene het meer of anders gevorderde als ontoelaatbaar, minstens als ongegrond af.

Wat ik hier uit versta is dat we kunnen kiezen denk ik, of bezoek bij ons of meegeven.
Onze advocaat had laten weten dat het duidelijk omschreven staat en wij XXXX dienen mee te geven met schoonmoeder.

Mogelijk versta ik de text niet optimaal.

Verder heeft men dochter buikgriep en de dokter had op dokterspapier woning niet verlaten aangegeven.
In hoeverre buikgriep een gevaar opleverd moest ze wel buiten gaan is waarschijnlijk niet aan te tonen.
Het is niet zoals bij een longontsteking waar we haar uiteraard niet meegeven uit gevaar voor haar gezondheid.

Omgang en bezoek bij ons binnen is out of the question gezien de veeeerregaande en niet meer te redden relatiebreuk met haar moeder (mijn schoonmoeder)

Reclame

Turaki

#4 , 01 feb 2013 23:52

Uit de uitspraak leidt ik af dat u enkel ervoor moet zorgen dat uw schoonmoeder recht heeft op omgang, niet dat u uw kind moet meegeven, of dat u er niet bij mag zijn. U kan daarnaast ook perfect de regels vastleggen betreffende de omgang, bijvoorbeeld dat uw kind niet buiten mag die dag.
Als dit niet gaat bij u thuis, zoek dan een neutrale locatie waar u nog toezicht kan houden, zonder de omgang te belemmeren. Een binnenspeeltuin bijvoorbeeld, een museum, ...

konijntje1
Topic Starter

#5 , 03 feb 2013 15:02

schoonmoeder zelfs niet komen opdagen gisteren.
Heb dit voor alle veiligheid laten registreren op het politiebureau.
Gezien de mogelijkheid op een latere jeugdrechbankzaak kan dit wel een extra impuls zijn

Terug naar “Andere”