Hallo,
Ik heb een vraag.
Zes maanden geleden ben ik uit mijn kamer in een studentenhuis gegaan. Ik heb dit netjes bij de huurbaas geregelt en alles was in orde. Een paar weken voordat ik mijn kamer uitging heb ik een vrij duur bed gekocht, welke perfect was voor die kamer (hoogslaper in een kleine kamer). Deze hoogslaper had ik in mijn nieuwe kamer niet meer nodig, dus wilde ik deze laten staan, zodat de nieuwe bewoner van mijn oude kamer deze zou kunnen overkopen.
Helaas had ik er toentertijd niet aan gedacht dit bij de huurbaas te melden, maar heb met een (oud)huisgenoot afgesproken dat hij aan de nieuwe huurder zou doorgeven, aangezien ik niet wist wanneer er een nieuwe huurder zou zijn, dat hij contact met mij moest opnemen of hij het bed wilde overnemen, of dat ik heb weg moest komen halen.
Nu bleek dat twee weken nadat ik wegging de huisgenoot met wie ik dit afgesproken heb, ook verhuisd is en dit dus niet kon doorgeven aan de nieuwe huurder. En hebben mijn andere oud-huisgenoten tegen de nieuwe huurder gezegd dat hij dat bed mocht hebben.
Nietsvermoedend belde ik na een aantal maanden om te informeren of er al een nieuwe huurder was, waarna bleek dat er al vier maanden een huurder in zat, welke dacht dat hij het bed mocht hebben.
Na te hebben geprobeerd er onderling uit te komen, bleef nieuwe huurder erbij dat hij niets wil betalen en wees mij erop dat ik geen rechten heb, aangezien ik niets aan de huurbaas gemeld heb en hij (de huurbaas) heeft gezegd dat hij (de huurder) het bed mocht hebben. Zeker omdat het 6 maanden geduurd heb voordat ik iets van me liet weten...
Ik weet dat ik dom geweest ben met het niet melden aan de huurbaas en het pas erg laat bellen van de nieuwe huurder, maar heb ik echt helemaal geen poot om op te staan?
Ik hoor het graag.
Ruben