Kind van getrouwde man

naziha
Topic Starter

Kind van getrouwde man

#1 , 17 jan 2013 01:29

ik heb ook een probleem, ik ben zwanger geworden van een getrouwde man, ik heb het deze week gezegd tegen zijn vrouw ik kon er niet mee leven, haar man wist vanhet kind dat het zijne is. maar nu ineens zegt hij dat het niet waar is tegen zijn vader, hij vroeg me omdat te zeggen, en nu willen ze een bewijs, ik wil niks van hun, alleen een bewijs dat hij de vader is;

wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 17 jan 2013 09:33

Tot het kind geboren is: niets.
Als het kind geboren is, kan u via de rechtbank eventueel DNA onderzoek eisen.

Maar: als u niks van hem wil (geen alimentatie, neem ik aan), waarom zou u dan willen bewijzen dat hij de vader is?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2013 10:29

Ik kan me voorstellen dat naziha enkel wil dat haar kind later met zekerheid WEET wie zijn of haar vader is (ook al wil die vader niets met hem of haar te maken hebben). Als de natuurlijke vader blijft ontkennen, en er wordt geen DNA test uitgevoerd, weet het kind in principe nooit met 100% zekerheid wie zijn of haar vader is. (Geen idee tot hoe lang het kind zelf deze DNA test kan eisen later...?)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2013 10:45

Zo lang als nodig bij mijn weten.
Bij een bekende van mij werd pas na 17 jaar een dagvaarding afgeven inzake erkenning vaderschap.
Hij weigerde maar in beroep test verplicht en is hij veroordeeld tot alimentatie ( zelfs met terugwerkende kracht blijkbaar).

duma

#5 , 17 jan 2013 11:13

http://justitie.belgium.be/nl/themas_en ... onderzoek/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het kind kan dat dus tot zijn 48e doen.

Terug naar “Andere”