alimentatie

rubberduckie
Topic Starter

alimentatie

#1 , 10 jan 2013 23:09

Hallo,

ik weet geen weg met een situatie omtrent zwangerschap vriendin.
Ik heb dus enkele weken sex gehad met iemand waar ik geen relatie mee heb of gehad heb.
Dit meisje zei dat ze de pil nam maar moest die eigenlijk nog beginnen nemen. Ze had ze gewoon al liggen.
Dus ik heb onveilige sex gehad...
Enkele weken later laat ze me weten dat ze misselijk is.
Ze noemt namelijk wat symptomen op die er wel kunnen op wijzen dat ze zwanger is.
Ik vraag haar om een test te doen en ze wil niet.
Kan dit zomaar?
Ik zou dit echt nu al willen weten, ze rookt tenslotte ook.
Kan ik daar niets aan veranderen?
Ze zegt tegen mij dat ze gewoon wil afwachten en zien of ze zwanger is of niet zonder enige test te doen.
Ze neemt ook nog eens de pil gewoon verder.
Moet ik echt een paar maanden ongerust lopen en afwachten en dan nog eens de kans lopen dat het geen gezond kind is door dat ze gewoon lekker verder rookt en geen enkele voorzorgen neemt.
En wat als het kind dan ongezond is. Welke gevolgen heeft dit voor mij?
Ze zegt wel tegen mij als ze een kind krijgt dat ze mij daar niet gaat bij betrekken.
Maar dit is gewoon zeggen daar heb ik geen enkele zekerheid mee dus is het logisch dat ik wil weten of ze wel zwanger is.
Werken doet ze ook niet...
Heb ik eigenlijk enige rechten of ligt alles gewoonweg in haar hand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 11 jan 2013 09:18

Tot het kind geboren is, heeft u eigenlijk geen rechten. Na de geboorte kan u binnen het jaar een vordering instellen om het vaderschap vast te stellen (dus via de rechtbank), maar de moeder kan hier bezwaar tegen aantekenen (aan de rechter om dit toe te staan of niet). Omgekeerd kan de moeder dit wel doen zonder dat u zich hier tegen kan verzetten.

Zodra het vaderschap vaststaat, kan u omgang met uw kind eisen (best via de rechtbank, zelfs als jullie onderling akkoord gaan). Ongeacht of u omgang wenst of niet, kan de moeder dan ook alimentatie eisen van u.

rubberduckie
Topic Starter

#3 , 11 jan 2013 21:06

Ok, dank voor de reactie.
Eigenlijk ligd de gezondheid van het kind volledig in handen van de draagmoeder en kan als toekomstige vader hier niets aan gedaan worden tenzij gewoon de draagmoeder ervan proberen te overtuigen dat ze moet gezond leven.
Het is dus ook enkel de vrouw die kan beslissen om te testen of ze zwanger is.
Eigenlijk heb je als toekomstige vader geen enkele rechten maar komen er enkel plichten aan wanneer het kind geboren is?

Reclame

Mariette

#4 , 12 jan 2013 04:17

Ok, dank voor de reactie.
Eigenlijk ligd de gezondheid van het kind volledig in handen van de draagmoeder en kan als toekomstige vader hier niets aan gedaan worden tenzij gewoon de draagmoeder ervan proberen te overtuigen dat ze moet gezond leven.
Het is dus ook enkel de vrouw die kan beslissen om te testen of ze zwanger is.
Eigenlijk heb je als toekomstige vader geen enkele rechten maar komen er enkel plichten aan wanneer het kind geboren is?
Waarom noemt U de vrouw die U zelf bezwangerde een "draagmoeder"?

rubberduckie
Topic Starter

#5 , 12 jan 2013 14:59

Ok verkeerde woordkeuze.
Dat ze zwanger is weet ik ook niet.
Tis gewoon de bedoeling dat ik dat wel weet maar ik kan haar dus gen test laten afleggen?

Turaki

#6 , 12 jan 2013 16:22

Neen, u kan geen zwangerschapstest verplichten.

Mariette

#7 , 13 jan 2013 02:51

Ik heb een licht vermoeden dat U in de toekomst uw nickname wel wat sneller zal bovenhalen? alvast het eerste gedeelte.

Terug naar “Andere”