Domiciliëring

lex11
Topic Starter

Domiciliëring

#1 , 04 jan 2013 17:00

Kan iemand me antwoorden op volgende vragen: wat verandert er voor mijn gezin (man-vrouw-3 kinderen) indien
ik iemand zou laten inwonen maw domicilie erbij van deze persoon.
Verandert dit iets aan de belastingen?
Wat zijn de rechten/plichten van de bijkomende gedomicilieerde persoon?
Wat zijn de rechten/plichten van ons tov de gedomicileerde persoon?
Voor welke instanties verandert dit iets?
...
Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2013 17:39

Al een antwoord op sommige vragen.

Ofwel heeft die persoon een huurcontract ofwel niet en dan is het een bezetting ten bede ...dus niet gesteund door een titel (overeenkomst).
Van het ogenblik dat persoon daar woont ( we hebben het nog niet over inschrijving) kan u die persoon daar maar wegkrijgen dan met een vonnis van de vrederechter.
Van het ogenblik dat hij ingeschreven is op dat adres zijn er eveneens bepaalde zaken die wettelijk zijn gevolg zal hebben.
Ik denk hier aan deurwaarder: officieel woont die persoon op dat adres dus DW kan en mag ervan uitgaan dat alles wat daar staat ook van die persoon is.
U zal moeten bewijzen dat het niet is. (procedure revindicatie bij beslagrechter).
Alle officiële post komt daar dan ook aan.
Betrokkene behoort ( gezien het vb een éénsgezinswoning is) ook officieel tot uw gezin.
Indien meerdere appartementen (en ook zo geregistreerd bij de gemeente) is dat geen probleem.

wanton

#3 , 04 jan 2013 22:10

Wie zou u laten inwonen? Eén van de ouders , ander familielid of een vreemde? En hoe oud is die persoon? Heeft die een eigen inkomen?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

lex11
Topic Starter

#4 , 05 jan 2013 10:26

Geen familieband, midden twintiger met eigen inkomen

lex11
Topic Starter

#5 , 06 jan 2013 20:44

Weet iemand antwoord op mijn vraag
Domiciel bij in ons gezin van persoon (geen familieband, midden twintiger met eigen inkomen)
Verandert dit iets aan de belastingen?
Wat zijn de rechten/plichten van de bijkomende gedomicilieerde persoon?
Wat zijn de rechten/plichten van ons tov de gedomicileerde persoon?
Voor welke instanties verandert dit iets? Moet ik vb. meer belastingen betalen?.....

Franciscus

#6 , 06 jan 2013 21:39

Is dat geen antwoord wat ik heb geschreven.
Voor de financiële kant van de zaak zal er hopelijk wel iemand anders antwoorden.

lex11
Topic Starter

#7 , 07 jan 2013 08:00

Franciscus bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord,
ik wacht id nog op een antwoord ivm het financiële...

wanton

#8 , 07 jan 2013 15:00

Indien die persoon over eigen inkomsten beschikt , wordt hij als alleenstaande zelf belast. Hij is dus niet ten laste van jullie qua personenbelastingen. Hij is dus ook zelf verantwoordelijk voor ijn zaken als vb. mutualiteit. Het zou kunnen dat sommige diensten rekening houden met een bewoner meer met eigen inkomen : zoals sociaal abonnementen , bepaalde tegemoetkomingen.
Ik herinner aan wat Franciscus schreef : zorg voor bewijzen van uw inboedel zodat steeds een onderscheid is tussen uw én zijn eigendiommen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus

#9 , 07 jan 2013 18:58

Iets meer gratis water?

Terug naar “Andere”