benadeelde erfgenaam

jozef1
Topic Starter

benadeelde erfgenaam

#1 , 22 okt 2012 14:15

Door verschillende problemen is mijn vader in faillissement gegaan. Nu bij de verkoop van de roerende en onroerende goederen is er vanalles misgegaan. Daar mijn vader toch op een zekere leeftijd is gekomen, kon hij niet alles goed volgen.
Eén daarvan is bijvoorbeeld dat de onroerende goederen niet allemaal verkocht zijn, deze werden niet opgeschreven door de curator en/of veilingmeester. En ondertussen zijn deze verkocht horende bij het onroerend goed (inclusief inboedel).
Hierdoor is er wel een minderwaarde gecreëerd door de curator, veilingmeester, notaris zodanig hij zijn huis ook is kwijtgeraakt.
In normale omstandigheden zou hij genoeg overgehouden hebben, zodanig hij zijn huis nog zou kunnen behouden, wat nu niet het geval is.
Alsook ik ben dus benadeelde, maar dan als erfgenaam.
Kan ik hieromtrent ergens een procedure opstarten of een klacht indienen tegen deze wantoestanden.
Dank alvast voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 28 okt 2012 17:10

Erfgenaam word je pas als je vader overleden is! Nu valt er nog niets te erven.
Dat je vader failliet is gegaan, dat is zijn zaak en dus moet hij klacht indienen indien er wantoestanden werden gecreëerd.

Reclame

Terug naar “Andere”