Berekening zal in principe gelden vanaf de intakedatum (bvb. een intake op 6 oktober wordt een breuk van 26/31 op het gerechtigd bedrag voor een volle maand). Nu kunnen er tussen diverse ocmw's wel wat verschillen zitten. Afwijken van de intakedatum kan altijd, maar is voor de inspectie niet zo evident.Niet van in het begin van de ziekte.Ga langs op de sociale dienst, het ocmw zal nagaan of jowu uitkering correct is berekend voor jouw situatie, zoniet is een bijpassing tot 1047 euro mogelijk.
Alvast dat was het antwoord aan de persoon die ik hierboven vermeldde.
indien men terug aan het werk (probeert) te geraken, dan krijgt men terug een eerste volledige maand uitbetaald bij hervallen.Dan vraag ik mij af hoe ziek je wel bent als je in staat bent om terug enkele dagen te gaan werken om daarna terug "ziek" te zijn ?
@ bryan712 : deze quote is dus wel degelijk een aanleiding om de vraag te stellen of we hier wel met een echte depressie te maken hebben. De diagnose is inderdaad niet altijd gemakkelijk maar als je als patient zelf terug gaat werken geef je zelf een foutief signaal volgens mij.als ze niet willen bijpassen zit er niets anders op dan nà 2 weken terug enkele dagen te werken en opnieuw ziek te zijn zeker...kga mezelf nie in een financiele put steken...
En al helemaal als de beweegreden of het uiteindelijk doel fout is.@ bryan712 : deze quote is dus wel degelijk een aanleiding om de vraag te stellen of we hier wel met een echte depressie te maken hebben. De diagnose is inderdaad niet altijd gemakkelijk maar als je als patient zelf terug gaat werken geef je zelf een foutief signaal volgens mij.als ze niet willen bijpassen zit er niets anders op dan nà 2 weken terug enkele dagen te werken en opnieuw ziek te zijn zeker...kga mezelf nie in een financiele put steken...