gsmcontrole na zelfmoord zoon

dede
Topic Starter

gsmcontrole na zelfmoord zoon

#1 , 01 okt 2012 20:07

Hallo iedereen,

Mijn zoon heeft een paar weken geleden zelfmoord gepleegd zonder afscheidsbrief na te laten. Daarom blijven wij nu achter met de waaromvraag! Nu zou ik graag zijn gsmverkeer van het afgelopen jaar willen inkijken of daar soms geen aanwijzing in te vinden is. Maar blijkbaar is dit niet zo simpel want Belgacom scheept ons af met de mededeling dat dit niet meer mogelijk is omdat het telefoonnummer is afgesloten. Bij de politie kunnen ze ook niets doen want er is geen misdrijf gebeurd! Zelfs na een telefoontje naar de procureur des konings word ik afgescheept met de mededeling dat dit niet mogelijk is omdat in strijd met de wet van de schending van de privacy!!! Begrijpe wie kan!
Deze mensen zouden zich eens in mijn situatie moeten bevinden dat je gaat slapen en opstaat met telkens die zelfde vraag WAAROM???
Heeft iemand reeds dezelfde ervaring en toch misschien een oplossing? Laat het mij a.u.b. weten!

Alvast bedankt

dede

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2012 22:37

Vooreerst mijn deelneming.
Het niet weten waarom, het niet kunnen-mogen begrijpen, het niet kunnen-mogen verwerken.
Het is belangrijk dat u het gebeuren een plaats kan geven

Hebt u bij de politie ook kunnen spreken met iemand van slachtofferzorg.
Neem daar eens contact mee, mogelijk kunnen die u verder helpen.
Neem zeker ook contact op met uw huisarts... deze kan u ook verder helpen.

In elk geval ook het parket kan een provider niet verplichten gegevens vrij te geven van een nummer dat niet het uwe is.
Maar hebt u mogelijk de telefoonrekeningen zelf niet aangetroffen.
Bij mijn weten (moeten) worden telefoongegevens minstens 6 maanden bijgehouden.

Ook de ombudsdienst telecom kan misschien helpen.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... ombudsman/" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV

#3 , 02 okt 2012 08:54

... Zelfs na een telefoontje naar de procureur des konings word ik afgescheept met de mededeling dat dit niet mogelijk is omdat in strijd met de wet van de schending van de privacy!!! Begrijpe wie kan!
Deze mensen zouden zich eens in mijn situatie moeten bevinden dat je gaat slapen en opstaat met telkens die zelfde vraag WAAROM???
Heeft iemand reeds dezelfde ervaring en toch misschien een oplossing? Laat het mij a.u.b. weten!

Alvast bedankt

dede
los van het feit dat ik volledig begrijp dat je wil weten waarom je familielid zelfmoord heeft gepleegd, zou ik wel de logica van de procureur des konings willen uitleggen:

In een land heeft iedereen rechten, zelfs een overleden persoon. Die persoon kan bewust ervoor gekozen hebben om geen afscheidsbrief te geven (om welke reden dan ook) en wil misschien de reden van zijn zelfmoord niet uitleggen (omdat hij zich mss schaamt om de reden: dat kan zowel zijn omdat die reden zwaar is of omdat hij beseft dat de reden voor anderen eigenlijk geen reden is (zie bvb de zelfmoord van kinderen omwille van een niet-beantwoorde puberliefde)). Het feit dat die persoon geen afscheidsbrief heeft geschreven kan dus ook betekenen dat uw zoon liever niet zou hebben dat iemand zoekt in zijn geschiedenis. In die optiek lijkt het me dan ook logisch dat een telefoonhistoriek niet vrijgegeven wordt, ook al is dit voor u begrijpelijk moeilijk te verwerken. Ook al hebt u meer dan waarschijnlijk geen kwade bedoelingen en wil u gewoon uw zoon begrijpen, moet de procureur des konings ook de privacy van uw overleden zoon bewaren.

Ik hoop dat u echter iemand kan vinden die u een tipje van de sluier kan oplichten en kan laten weten of er vreemde telefoongesprekken (urenlang,...) met bepaalde personen waren en of er veel smsjes waren naar nummer X of Y.

Reclame

Franciscus

#4 , 02 okt 2012 12:43

Zelfdoding is niet strafbaar dus zal parket niets doen.

JPV

#5 , 03 okt 2012 19:16

[off-topic discussie verplaatst naar Praatcafé]

Gebruiker21

#6 , 04 okt 2012 08:14

Er is een stuk relevante info voor de topic starter verplaatst ook, heb ik gemerkt. Dit even ter info voor de topic starter...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”