kind ten laste van vriendin

stevens
Topic Starter

kind ten laste van vriendin

#1 , 28 mar 2007 08:49

Hallo, Ik woon samen met mijn vriendin die een kindje heeft van 6 jaar van haar ex vriend en draagt ook de naam van haar ex vriend.
mijn vraag is kunnen wij alimentatie vragen aan de vader voor het kind? Ze waren niet getrouwd maar het kind staat wel op zijn naam, de vader woont in tenerife en laat niets van zich horen.
Welke stappen kan iik ondernemen om toch een alimentatie te verkrijgen?
MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 28 mar 2007 09:24

Art.203 ? 1.De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting,het levensonderhoud,het toezicht,de opvoeding en de opleiding van hun kinderen.Indien de opleiding niet voltooid is,loopt de verplichting door na de meerderjarigheid van het kind...(Burgerlijk wetboek)

Vraag de vader schriftelijk of hij bereid is een onderhoudsuitkering te betalen. Een dergelijke overeenkomst kan u laten opmaken door een notaris.

Negeert hij uw verzoek of weigert hij te betalen,dan...art. Art.591.Ongeacht het bedrag van de vordering neemt de VREDERECHTER kennis:7?.Van alle geschillen betreffende uitkeringen tot onderhoud...(Gerechtelijk Wetboek).

Reclame

Terug naar “Andere”