Hoe bepaal je manipulatie kind door bio-vader?

nadikri
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Oostvleteren

Hoe bepaal je manipulatie kind door bio-vader?

#1 , 27 dec 2005 12:57

Hallo,
Ik ben Kris en ben gehuwd met Nadine die een zoontje, Wim, heeft.
Wim is autistisch.
Wij hebben gemerkt dat Wim telkens als hij thuiskomt van zijn bio-vader teneergeslagen is, boos is, in zichzelf gekeerd...
Indien hij een weekend niet gaat is Wim de vrolijkheid zelve.
Zijn vader stelt hem waarschijnlijk vragen zoals : wie zie je het liefst? Waar woon je het liefst? enz... Verscheurende vragen voor dat kind!
De bio-vader heeft een winkel en de weekends dat Wim kan gaan neemt hij nog een babysit voor 'smorgens, zaterdag ?n zondag. Zijn prioriteit ligt dus in zijn winkel. Hij is samenwonende.
Nu heeft Wim gebeld en zonder met ons te overleggen heeft hij aan Wim beloofd dat hij 9 dagen mag gaan logeren. Kan dit zomaar? Wij wisten van niks en hebben andere plannen tijdens de vakantie. De Bio-vader probeert ons gewoon in een slecht daglicht te stellen bij Wim!
Wat kan er gedaan worden aan die manipulatie?
Wij zijn op van de zenuwen en Wim ziet er ook vanaf. De rechtszaak is pas voor volgend jaar.
Ik als stiefvader heb al geen rechten en kan blijkbaar niks doen tegen dit, in mijn ogen, misbruik. HELP!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 27 dec 2005 19:36

Wat bedoeld U concreet met manipulatie?

Autisme is de naam voor een ontwikkelingsstoornis die zich kenmerkt door moeilijkheden op drie gebieden: de omgang met anderen, de communicatie en de verbeelding. Dit noemt men de ?triade van stoornissen?. Hoewel alle mensen met autisme op deze drie gebieden moeilijkheden ondervinden, uit autisme zich telkens weer heel verschillend.

Gezien de problemen in de omgang met anderen en communicatie, lijkt het me "logisch" dat er tijdens een bezoek aan zijn vader problemen ontstaan!

Ivm het bezoeksrecht, werd er reeds iets overeen gekomen? Indien JA, dan moet U zich daar aan houden!

Gast

#3 , 27 dec 2005 21:58

Wij weten wat autisme inhoudt, daar gaat het niet om. Dit is enkel bijkomende informatie om aan te geven dat zo een kind extra vatbaar is voor manipulatie. Met manipulatie bedoel ik dat de bio wil bereiken wat hij wil door op zijn kind in te praten en ons zo mogelijk in een slecht daglicht te stellen. Met vragen zoals "wie zie je het liefst, waar woon je het liefst...? te stellen aan een 9-jarig kind met autisme is ongehoord.
Er is geen overeenkomst maar toch probeert hij ons elke keer ons schuldig te laten voelen omdat hij zich niet wil verplaatsen met de trein. Wij moeten telkens de zoon brengen en halen als het "meneer" uitkomt. Indien niet wordt op de zoon ingepraat zodat het onze fout is dat hij niet kan komen...Ontstaat hierdoor niet het "pas-syndroom"? Ouderhaat!
Wij krijgen smssen met verwijten, intimidaties enz...zodat wij, de mama en ik (stiefvader) telkens onder serieuze spanning staan.
Is hij niet verplicht om, als hij zijn zoon wil zien, hier ook wat moeite voor te doen? Wij ontzeggen hem niks, hij mag hem halen en terugbrengen als hij wil maar wij weigeren nog voor hem te vliegen en te springen als hij het "beveelt".
Hij zou trouwens een vergoeding betalen (belofte) voor de km die wij al verreden hebben...waarschijnlijk is dit geld nog in obligaties vast op de bank en zal het pas in 9007 vrijkomen...
De geschiedenis is te lang om te vertellen maar indien u alles zou weten, u zou een stevige stoel moeten hebben om in neer te vallen van verbazing!

Reclame

Terug naar “Andere”