Belg worden

Zeda
Topic Starter

Belg worden

#1 , 25 jun 2012 13:19

Geachte

Ik heb paar vragen namelijk is het zo dat ik geen geboorte kaart heb van mijn land van herkomst en ambassade reageerd niet op mijn verzoeken om die te krijgen. Heb ik een advocaat moeten inschakelen voor voor opstellen van akte van bekendheid. Ik wil graag weten hoe lang duurt mdit procedure? En zal ik moeten voor de rechter voorkommen met mijn getuigen?(akte is opgesteld door notarisen getuigen hebben moetten komen bij politie voor verhoor). Ik zal graag met mensen in contackt willen komen die zo een procedure als mee hebben gemakt.

Groeten

Zeda

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2012 14:10

De akte van bekendheid moet gehomologeerd worden door de rechtbank van eerste aanleg. U moet daarvoor dus een verzoekschrift bij de rechtbank neerleggen.

Als het advies van de procureur des Konings positief is, moet u niet voor de rechtbank verschijnen en doet de rechtbank uitspraak op het verzoekschrift, zonder partijen op te roepen.

Als het advies van de procureur des Konings negatief is wordt u opgeroepen om voor de rechtbank te verschijnen. Dan moet u, of uw advocaat, best gaan. De getuigen worden niet opgeroepen.

Zeda
Topic Starter

#3 , 25 jun 2012 14:20

Alvast bedankt voor snelle antwoord.
Alte is al neergelegd bij de rechtbank ik zal hiet even noteren wat ik vandaag van advocaat heb mogen ontvangen:
"Inmiddels heb ik contact opgenomen met de griffie van de Rechtbank van Eerste Aanleg welke mij mededeelde dat de bijkomende documenten welke werden neergelegd op 11.04.2012 werden overgemaakt aan het Openbaar Ministerie voor advies.

Voormeld advies werd nog niet overgemaakt aan de Rechtbank en men kon mij niet mededelen wanneer dit advies verwacht zal worden."

Maar nu weet ik nog steeds niet of het nog lang zal duren.

Wt denkt U zal een kan invlud geven tot positive beslissing van procureur des Konings?

Reclame

Moraelin

#4 , 28 jun 2012 13:30

Zo te horen is de procedure lopende. Best aan uw advocaat zelf vragen wat deze inschat dat de duur zal zijn, zij kunnen dit wat opvolgen maar ook niet versnellen.
Qua positieve invloeden zou u dit best ook aan hem/haar vragen. Ik veronderstel dat hoe beter je kan aantonen geintegreerd te zijn qua taal, job, woonplaats, ... hoe hoger de kans zeker ? Ofwel moet je een top voetballer zijn, dan kan het snel gaan ;)

Zeda
Topic Starter

#5 , 02 jul 2012 08:02

Bedankt voor reactie Mraelin

Als dat zijn de belangerijkste punten ik bedoel dan werk, taal en woonplaats dan ben ik in orde. Heb vast kontakt na 12 jaar in Belgie heb nog moeite om in mijn eigen taal een deftig uitleg te doen hahah en mijn kind sprekt zelfs enkel vlaams dus ik hoop dat ik positief kan scoren. AUB duim jullie voor me ik zal graag op vacantie willen gaan naar bv spanje of zo volgende jaar.
Beandkt voor jullie reacties.

Zeda
Topic Starter

#6 , 11 jul 2012 10:06

Ik heb een brief van advocaat met een negatieve beslissing dus mijn hoop om ooit is op vacantie te gaan is in het water gevalen. Eerlijk ben er niet goed van .
Deankt voor jullie racties

Franciscus

#7 , 11 jul 2012 10:16

Wat was negatief?
De beslissing van de procureur?
Heeft advocaat gezegd waarom negatief?
Welke nationaliteit heeft uw kind?
En de vader?
Hebt u een strafblad??
Bent u al gehoord geweest door de politie... wat waren zo enkele vragen?

Zeda
Topic Starter

#8 , 11 jul 2012 10:31

Negatief omdat de procureur vind dat mijn getuigen me niet kennen voor dat wij in Belgie zijn gekomen en haden moeite om namen van mijn ouders uit te spreken, wat niet waar is. Mijn ouders zijn zelf getugen gewest in hun zaak voor nationaliteit te bekomen vanwege vnationalitiei verklaring.
En dat is wel besissing van de procureur.
Advocaat heb me brief door gestuur van procureur en er bij geschijven dat wij in beroep kunnen gaan voor 4/09.
Mijn kind is op mijn naam ingeschreven en hebt dus zelfde nationaliteit zal ik zelf.
De vader van kind wilt kind niet erkenen.

Ik heb geen strafblad ben altijd een brave meid gewest.
Ik zelf ben niet bij de politie gewest maar mijn getuigen wel het verhoor van elke van hun durde 1.5 uur.

Dus daar mee weet ik het niet ik geef de hoop op .

Franciscus

#9 , 11 jul 2012 10:38

Dus beroep instellen.

Zeda
Topic Starter

#10 , 11 jul 2012 10:42

Ja dat zal ik zeker doen maar ik ben meer dan 1 jaar mee bezich en dat begint toch lang te worden.
Ik vraag me af waarom dat zo een reden geven mijn advocaat is op de hogte dat mijn ouders ook getuigen zijn gewest bij die mensen en er is een positive beslissing uit gekomen.
Kon hij het dan niet gebruiken?

Franciscus

#11 , 11 jul 2012 10:47

Uw ouders hebben wel de Belgische nationaliteit gekregen ... en hoeveel jaar geleden is dat?
Wat is uw huidige nationaliteit?

Zeda
Topic Starter

#12 , 11 jul 2012 10:52

Mijn ouders zijn ook geen belgen, maar ze kunnen wel voorzich zelf getuigen wat echt een uitzondering is omdat mijn ouders al boven de 60 zijn en het is moeilijk om een getuigen te vinden die ouder is alle toch hiet in Belgie de zitting gaat door in sptember.
Mijn zaak loopt appart van mijn ouders omdat wij ook al lang ni meer samen wonnen.
Ik heb Azerbeidzjaanse nationaliteit.

PS
De getuigen die voor hebben getuigd hebben het wel gekregen via zelfde proceduren als ik nu mee maak en mijn ouders gingen voor hun getugen.

Franciscus

#13 , 11 jul 2012 10:55

Dat uzelf nog nog niet gehoord bent door de politie vind ik ook raar.

Zeda
Topic Starter

#14 , 11 jul 2012 11:03

Moet dat ook? advocaat zei het is noet noodig
Ik had ook mijn twijfels er bij maar heb me er bij neer gelegd
Nu bekijk ik het brief van procureur en ik zie er geen stempels op staan maar dan ook niks zelfs geen datum.
Raar?
Moet ik van de rechtbank ook beslissing krijgen aangetekend?

Zeda
Topic Starter

#15 , 11 jul 2012 11:09

heb net mijn getuigen geproken en bij het verhoor bij politie is er niks gevraagd over mijn ouder maar weden vragen gested van wat doe ik Belgie en waar heb ik gestuderrs met wi heb ik kind en waar werk ik en heb gewerkt en war gaat mijn zoon naar school en waarom be ik ni meer samen met papa van mijn kind.
Das ook raar

Terug naar “Andere”