wat is de definitie van ouder

brianos
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: oostende

wat is de definitie van ouder

#1 , 25 dec 2005 15:45

hallo wat is de definitie van ouder.is het de wettelijke vader en moeder of is het de moeder en de stiefvader.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2005 10:29

Over de toepassing van welke wetgeving gaat het. Een woord kan, al naargelang de wetgeving, iets anders betekenen.

scorpioen

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 27 dec 2005 10:39

Over de toepassing van welke wetgeving gaat het. Een woord kan, al naargelang de wetgeving, iets anders betekenen.

scorpioen
Vermoedelijk in de zin van zijn vorige posting?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ight=#1379

Reclame

Ahmed
Berichten: 11
Locatie: Vlaanderen en Emirdag

#4 , 03 jan 2006 01:00

In ons rechtsysteem (wanneer we het hebben over het familierecht) slaat het 'ouderschap' altijd op de afstammingsband of adoptiefouders.

Afstamming kan vaststaan door moederschap of erkenning van het vaderschap (op verschillende manieren).

In het onderwijsrecht zien we dat de terminologie de laatste jaren erg verbreed is (leefeenheid ipv gezin) en dat sommige pregoratieven van het ouderlijk gezag of voorrechten van e gezinsband worden uitgebreid naar leden van nieuw samengestelde gezinnen of kinderen die bij andere opvoeders dan hun ouders verblijven.
geluk is klein, en daardoor eenvoudig te vinden

Gast

#5 , 03 jan 2006 17:32

In ons rechtsysteem (wanneer we het hebben over het familierecht) slaat het 'ouderschap' altijd op de afstammingsband of adoptiefouders.

Afstamming kan vaststaan door moederschap of erkenning van het vaderschap (op verschillende manieren).

In het onderwijsrecht zien we dat de terminologie de laatste jaren erg verbreed is (leefeenheid ipv gezin) en dat sommige pregoratieven van het ouderlijk gezag of voorrechten van e gezinsband worden uitgebreid naar leden van nieuw samengestelde gezinnen of kinderen die bij andere opvoeders dan hun ouders verblijven.
Beste Ahmed,

Kan een (volwassen) kind afstand doen van zijn vader? Ik heb ??n zoon , en na de scheiding begon hij Alle contact met mij te weigeren. Hij is 20 jaar en na vele pogingen nog steeds niets. Ik ben er ziek van aan het worden ! Beseft hij dan ook niet wat hij mij aandoet? Ik heb hem nooit maar dan ook nooit maar iets misdaan... Kan ik iets afdwingen , waardoor we met mekaar kunnen praten? MVG bert

Terug naar “Andere”