naamsverandering

my
Topic Starter
Berichten: 11
Locatie: Limburg

naamsverandering

#1 , 20 dec 2005 19:57

Hoi, een vriend kwam naar me met volgende vraag:

Hij heeft momenteel de achternaam van de man die hem als kind aanvaard heeft, de nieuwe man van zijn moeder, doch hij wenst deze naam niet langer te dragen. Zijn redenen zijn:
- hij heeft zelf nooit mogen beslissen over deze naamsverandering. Hij was 7 op het moment dat dit gebeurde,
- momenteel heeft hij een zeer slechte relatie met deze persoon, en wenst er geen contact meer mee te hebben. Hij heeft emotioneel problemen met het dragen van deze persoon zijn familienaam.
Zijn vraag is hoe hij het verzoek aan de minister van justitie moet opstellen. Zijn hier speciale formuleringen voor? Kan iemand ons hiermee helpen?
Alvast heel vriendelijk bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alexander
Berichten: 6

#2 , 20 dec 2005 20:09

Link naar de brochure van de FOD Justitie ivm naamsverandering.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 20 dec 2005 20:55

Hoi, een vriend kwam naar me met volgende vraag:

Hij heeft momenteel de achternaam van de man die hem als kind aanvaard heeft, de nieuwe man van zijn moeder, doch hij wenst deze naam niet langer te dragen. Zijn redenen zijn:
- hij heeft zelf nooit mogen beslissen over deze naamsverandering. Hij was 7 op het moment dat dit gebeurde,
Dat lijkt me geen motivatie....(ik was 7 jaar).
Ik zou ook liever de familienaam van mjn moeder dragen.

Reclame

Terug naar “Andere”