U hebt ondertussen een advocaat dus doe daar mee voort.
Een bemiddelaar dat kan nog altijd..... alleen gezien u een advocaat hebt genomen kan deze niet meer voor de 2 partijen samen optreden (mocht deze bemiddelaar zijn).
Een rechtbank kan idd lang duren maar hoe komt dat?
Beide partijen hebben een hele boel mogelijkheden om voorstellen te doen, uitstel te vragen enz enz .
Tevens zijn er een aantal vormvereisten waar de JRB zich moet aan houden... oa sociale onderzoeken bij alle partijen.
Het was ook de reden dat maanden geleden al werd voorgesteld om zelf een voorstel te doen aan de vader... dan had je TOEN al een stevige basis om verder te gaan... Voor de JRB wil dat zeggen dat u alles in het werk stelt om een redelijke afspraak te maken met de vader.
Zorg dat in de voorstellen fexibiliteit mogelijk is dus vader kan per jaar per half jaar zijn vrije WE opgeven. Als er eens moet gewisseld worden kan dat.
Maar alles op tijd en schriftelijk et antwoordbevestiging.
Indexaanpassing voorzien, bijzondere kosten voorzien enz enz
Ook goed afspreken wanneer en waar en hoe ophalen/afhalen wanneer vakantie begint en eindigt enz enz
Als het zover is stel maar wat extra vragen.
Zijn die sociale onderzoeken zowiezo iets wat zal bevolen worden? Ik dacht dat dit niet in alle gevallen zo was... Ook daar heb ik hele slechte ervaringen mee gehad in het verleden...verslag van de maatschappelijk assistente was niet klaar op vooropgestelde datum van de jeugdrechter, gevolg, uitstel, 6 maand later, weer uitstel, blijkbaar had de advocaat van de tegenpartij nog steeds geen kopij van het verslag per post ontvangen...(papa is franstalig)... en ik heb zelfs tot op de dag van vandaag nog altijd dat verslag niet gezien... enfin, tot daar die ellende..
Ik denk dat onderstaande brief, verzonden naar de papa, toch wel zeer flexibel is qua voorstel inzake het secundair verblijfsrecht...:
Ondanks diverse pogingen om tot een vaste afsprakenregeling tussen U beiden te komen, werd nog geen definitieve regeling getroffen tussen U en cliënte wat de verdere opvoeding en kostendeling aangaande X betreft. Om die reden ben ik zo vrij U hierin aan te schrijven met het concrete voorstel dat:
- er ten aanzien van X een gezamenlijk ouderlijk gezag zou worden uitgeoefend;
- X op het adres bij cliënte zou worden gedomicilieerd, waar hij ook zijn hoofdverblijf zou hebben;
- U een bijdrage zou betalen in de kosten van opvoeding, opleiding, .., begroot op 175,00 € per maand, te indexeren en aan te passen zodra het kind school loopt;
- U ½ zou bijdragen in de onvoorzienbare kosten, w.o. medische kosten;
Cliënte wenst vanzelfsprekend dat U een vlot contact met X zou kunnen onderhouden, doch wenst dat dit gestructureerd zou verlopen. Kunt U mij laten weten hoe en wanneer U uw secundair verblijfsrecht zou willen uitoefenen?
Huidig schrijven richt ik U onder behoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Het wordt U zowel met gewone post als aangetekend gestuurd en dit opdat U er zekerlijk kennis zou van dragen.
Tot op de dag van vandaag echter niks van reactie, behalve bijna dagelijks smsen waarin hij vraagt wanneer hij zijn kind kan zien, etc etc...
Ik denk dat ik met deze voorstellen toch wel duidelijk blijk geef van zeer flexibel te zijn en dat de tegenpartij net het tegendeel bewijst door hierop zelfs niet te reageren...
En eerlijk gezegd zie ik de jeugdrechtbank echt niet meer zitten, heb totaal geen vertrouwen meer in het "gerecht" na wat ik heb meegemaakt drie jaar aan een stuk...