Hallo,
Ik heb een nogal lastig probleem. Gedurende 5 jaar heb ik een relatie gehad met een vrouw die een ongelofelijke dosis psygisch geweld tegen me gebruikte, en dit nog tot op de dag van vandaag. Het is een enorm moeilijke relatie geweest. Daaruit bedoel ik dat er heel veel ruzies geweest zijn maar we op één of andere manier toch altijd weer samen gekomen zijn. Dit was één van men grootste fouten. Ik had nooit moeten terug gaan bij die persoon. De details hierover wil ik je nu nog besparen.
Na meermaals klacht neer te leggen vanwege stalking blijft de tegenpartij me lastig vallen. Onlangs is er een zaak uitgesproken waarin in slagen en verwondingen ten laste werd gelegd. Deze waren ongegrond. Ik heb de tegenpartij niet geslagen en er zijn ook geen bewijzen van geleverd kunnen worden. Ik heb hierop 1 maand voorwaardelijk gekregen. Ik vertelde de rechter dat mijn enige wens is dat de tegenpartij me met rust laat. De tegenpartij is hierop gewezen me met rust te laten. Dit laatste gebeurd echter niet.
Telkens we uit elkaar waren (Ja, is meer dan enkele keren gebeurd) kreeg ik telefoons van onbekende (geblokkeerde) nummers waarop enkel stilte en achtergrond geluiden te horen waren. Dit is enkele dagen geleden weer het geval geweest. waarop ik een vriendin van de tegenpartij heb gecontracteerd en deze persoon vroeg om de tegenpartij te vragen er mee op te houden. waarop ik een sms aankreeg dat te tegenpartij me vertelde dat hoe erg ze mij ook miste en graag zag, ze geen contact zoekt met een "steenbok" (niet men sterrenbeeld, is als scheldwoord bedoeld).
Daarop is vandaag terug een bericht gekomen waarin ze smeekt dat ik haar niet moet proberen op te zoeken omdat ze bang is terug in een relatie met me te willen gaan. Daarop werd het voor mij een beetje te veel en belde ik haar om haar duidelijk te maken dat ik dit absoluut niet wil en dat ze me met rust moet laten. Dit telefoongesprek duurde ongeveer 3 uur waarin ik op sommige ogenblikken dacht te kunnen praten met haar, maar waar in het algemeen ze me (net zoals vroeger) mededeelde dat ik niets waard ben en dat ik nooit iets van men leven zou maken. Ik probeerde meermaals op haar in te gaan en haar te vertellen dat ik al die tijd het beste met haar voor had en ik haar schelden en veroordelen niet langer kon dragen. hier geeft ze tot op de dag van vandaag nog steeds geen gehoor naar.
Nu zal je je wel afvragen waarom ik hier bang voor zou zijn. De persoon waarover ik het heb meent me echt graag te zien en ook al zijn er enorm veel problemen geweest en meerdere breuken, probeerde ik of haar telkens weer terug bij elkaar te komen. Tot op een gegeven ogenblik dat ik dit echt niet meer wou omdat ik echt de indruk had dat ze enkel bij me wou zijn om haar frustraties op me te kunnen uitwerken.
Vorige winter, na een breuk vertelde ze me dat ze er alles zou aan doen me terug te winnen. Zelfs na klacht neer te leggen vanwege stalking. Ze vertelde me dat niemand haar zou stoppen. Dit is voor mij enorm lastig, en ook moeilijk om over te praten. want hoe moeilijk het ook is heb ik ook moeite om zonder haar verder te gaan. Ik kan niet echt verklaren waarom. Ik weet best dat het zonder haar verder zal moeten want dit breekt me kompleet.
In dit 3 uur lang durende telefoongesprek vertelde ze me dat ze er alles zou aan doen opdat ik men job zou verliezen. Dit omdat ik geen andere uitweg zie dan een zaak aan te spannen tegen haar vanwege psygisch geweld en stalking. Ik weet van mezelf dat ik de fout maak om telkens in te gaan op gesprekken met haar. Dit omdat ik zo sterk wil laten weten hoe ik deze relatie voorhad. Ik begin hoe langer hoe meer wanhopig te worden en ben soms bang onwettige middelen te gebruiken om dit te doen ophouden.
De rechter verbood haar contact met me op te nemen, dit negeerde ze totaal. Ze weet van geen ophouden en je zou denken dat dit uit pure liefde voor me is, maar telkens ze contact met me opneemt is het om me te laten weten wat voor een idioot en mislukkeling ik wel ben.
Ik weet dat dit een enorm moeilijke zaak is, maar ik heb jullie hulp hiervoor nodig. Wat denken jullie dat ik hieraan kan doen ?
Ik dank u alvast.
PTR