Psygisch Geweld

dhptr
Topic Starter

Psygisch Geweld

#1 , 07 dec 2011 03:21

Hallo,

Ik heb een nogal lastig probleem. Gedurende 5 jaar heb ik een relatie gehad met een vrouw die een ongelofelijke dosis psygisch geweld tegen me gebruikte, en dit nog tot op de dag van vandaag. Het is een enorm moeilijke relatie geweest. Daaruit bedoel ik dat er heel veel ruzies geweest zijn maar we op één of andere manier toch altijd weer samen gekomen zijn. Dit was één van men grootste fouten. Ik had nooit moeten terug gaan bij die persoon. De details hierover wil ik je nu nog besparen.

Na meermaals klacht neer te leggen vanwege stalking blijft de tegenpartij me lastig vallen. Onlangs is er een zaak uitgesproken waarin in slagen en verwondingen ten laste werd gelegd. Deze waren ongegrond. Ik heb de tegenpartij niet geslagen en er zijn ook geen bewijzen van geleverd kunnen worden. Ik heb hierop 1 maand voorwaardelijk gekregen. Ik vertelde de rechter dat mijn enige wens is dat de tegenpartij me met rust laat. De tegenpartij is hierop gewezen me met rust te laten. Dit laatste gebeurd echter niet.

Telkens we uit elkaar waren (Ja, is meer dan enkele keren gebeurd) kreeg ik telefoons van onbekende (geblokkeerde) nummers waarop enkel stilte en achtergrond geluiden te horen waren. Dit is enkele dagen geleden weer het geval geweest. waarop ik een vriendin van de tegenpartij heb gecontracteerd en deze persoon vroeg om de tegenpartij te vragen er mee op te houden. waarop ik een sms aankreeg dat te tegenpartij me vertelde dat hoe erg ze mij ook miste en graag zag, ze geen contact zoekt met een "steenbok" (niet men sterrenbeeld, is als scheldwoord bedoeld).

Daarop is vandaag terug een bericht gekomen waarin ze smeekt dat ik haar niet moet proberen op te zoeken omdat ze bang is terug in een relatie met me te willen gaan. Daarop werd het voor mij een beetje te veel en belde ik haar om haar duidelijk te maken dat ik dit absoluut niet wil en dat ze me met rust moet laten. Dit telefoongesprek duurde ongeveer 3 uur waarin ik op sommige ogenblikken dacht te kunnen praten met haar, maar waar in het algemeen ze me (net zoals vroeger) mededeelde dat ik niets waard ben en dat ik nooit iets van men leven zou maken. Ik probeerde meermaals op haar in te gaan en haar te vertellen dat ik al die tijd het beste met haar voor had en ik haar schelden en veroordelen niet langer kon dragen. hier geeft ze tot op de dag van vandaag nog steeds geen gehoor naar.

Nu zal je je wel afvragen waarom ik hier bang voor zou zijn. De persoon waarover ik het heb meent me echt graag te zien en ook al zijn er enorm veel problemen geweest en meerdere breuken, probeerde ik of haar telkens weer terug bij elkaar te komen. Tot op een gegeven ogenblik dat ik dit echt niet meer wou omdat ik echt de indruk had dat ze enkel bij me wou zijn om haar frustraties op me te kunnen uitwerken.

Vorige winter, na een breuk vertelde ze me dat ze er alles zou aan doen me terug te winnen. Zelfs na klacht neer te leggen vanwege stalking. Ze vertelde me dat niemand haar zou stoppen. Dit is voor mij enorm lastig, en ook moeilijk om over te praten. want hoe moeilijk het ook is heb ik ook moeite om zonder haar verder te gaan. Ik kan niet echt verklaren waarom. Ik weet best dat het zonder haar verder zal moeten want dit breekt me kompleet.

In dit 3 uur lang durende telefoongesprek vertelde ze me dat ze er alles zou aan doen opdat ik men job zou verliezen. Dit omdat ik geen andere uitweg zie dan een zaak aan te spannen tegen haar vanwege psygisch geweld en stalking. Ik weet van mezelf dat ik de fout maak om telkens in te gaan op gesprekken met haar. Dit omdat ik zo sterk wil laten weten hoe ik deze relatie voorhad. Ik begin hoe langer hoe meer wanhopig te worden en ben soms bang onwettige middelen te gebruiken om dit te doen ophouden.

De rechter verbood haar contact met me op te nemen, dit negeerde ze totaal. Ze weet van geen ophouden en je zou denken dat dit uit pure liefde voor me is, maar telkens ze contact met me opneemt is het om me te laten weten wat voor een idioot en mislukkeling ik wel ben.

Ik weet dat dit een enorm moeilijke zaak is, maar ik heb jullie hulp hiervoor nodig. Wat denken jullie dat ik hieraan kan doen ?

Ik dank u alvast.

PTR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2011 13:02

En u neemt zelf contact op..... hoe denk je nu hoe een rechter daar moet op reageren als uw ex laat zien dat U gebeld hebt en telefoontje 3 uur duurde.
U bent veroordeeld voor slagen!

dhptr
Topic Starter

#3 , 07 dec 2011 13:35

Ik nam inderdaad contact op omdat ik wil dat het stopt en ik hoopte dat ik gehoor zou krijgen op de vraag er mee op te houden. Ik heb deze persoon nooit geslagen. En daar is ook nooit bewijs van geleverd, en toch ben ik veroordeeld ja...

Reclame

Veebee

#4 , 07 dec 2011 14:36

Goeie raad, bel niet meer, zoek geen contact meer.
Als je echt wil dat het stopt, dan verbreek jij alle contact, probeer niet heiliger te zijn dan de paus en haar te overreden.
Jij bent veroordeeld, ongeacht of dit terecht is of niet, maar de rechter heeft haar opgelegd geen contact te zoeken.

Dus 1 raad => negeren en elke overtreding van haar kant melden bij politie of advocaat, verzamelen en dan naar de rechtbank stappen.

dhptr
Topic Starter

#5 , 07 dec 2011 16:18

Ik bel zelf niet, maar ik weet dat ze vroeg of laat terug contact zal zoeken, dit is meermaals bewezen. Dit is wat ik niet langer kan verdragen.

Veebee

#6 , 07 dec 2011 16:35

Daarop werd het voor mij een beetje te veel en belde ik haar om haar duidelijk te maken dat ik dit absoluut niet wil en dat ze me met rust moet laten. Dit telefoongesprek duurde ongeveer 3 uur
Ik bedoel dus hierop, jij hebt zelf gebeld geef je aan...

Franciscus

#7 , 07 dec 2011 16:39

Zij heeft u nu voor enkele uren in haar systeem staan dat U hebt gebeld. Als zij nu naar de politie stapt heeft ze overtuigende bewijzen dat U haar lastig valt.
Gezien er inzake IFG (intra familiaal geweld) langs uw kant nu duidelijke recidive is kan ze bij klacht bij wijze van spreken uw onmiddellijke arrestatie en voorleiden voor onderzoeksrechter bekomen.
En u hebt geen enkel bewijs integendeel.
Dus GEEN contact meer en het is uw advocaat die aan haar een brief schrijft dat ze zich aan het vonnis dient te houden en dat vanaf dan alle (juridische) contacten enkel via hem lopen.
Ik durf het bijna niet te zeggen maar verhuizen kan een optie zijn en eveneens een ander gsm nr nemen.
U kan ook haar nummer en soortgelijke laten blokkeren zodat u zelfs niet meer weet dat ze gebeld heeft.

dhptr
Topic Starter

#8 , 07 dec 2011 16:50

Ik begrijp wat jullie bedoelen, ik weet dat ze nu bewijs heeft dat ik haar belde. Dit kan zo bewezen worden. Maar ik antwoordde op haar berichten met een telefoongesprek. Dit is men fout, ik ben heel erg verbitterd tegenover de gehele situatie omdat ze goed weet dat ik zal antwoorden. dit is puur omdat ik het niet kan verdragen dat ze me van onwaarheden beschuldigd en ik mezelf wil verdedigen.Ik heb hier moeite mee, ze gebruikt dit tegen me om me op men paard te zetten.

Men telefoon nummer veranderen is geen optie daar dit een werk gerelateerd nummer is. Ook al zou ik dit wijzigen, is het niet zo moeilijk om me toch weer te contacteren. Dit moet gewoon simpelweg ophouden.

Franciscus

#9 , 07 dec 2011 17:00

Toch redelijk juridisch simpel.
Er is een vonnis daar dient men ( zij en misschien ook u) zich aan te houden.
((Praktijk wanneer er een contactverbod is partijen houden zich daar niet aan .... wel dan vervalt in feite het contactverbod. Komt meermaals voor en bij nieuw feit blijkt plots dat de partijen terug samen zijn. een partij zwaait dan met het vonnis en wil dat andere partij wordt buitengezet. Die vlieger gaat echt op hoor)).
Voor elke inbreuk noteert u de datum tijd en plaats u doet aangifte van stalking door onbekende, politie zal via bevelschrift nr opvragen en dan verder doen.
In feite is bij telefonisch lastig vallen eerst de ombudsdienst telecommunicatie bevoegd .... maar in dit geval zal men vermoedelijk deze fase kunnen overslagen.

U zoekt contact met een relatietherapeut en leer hoe je moet omgaan met dit soort van mensen en ook met je eigen gevoelens.
(Kan goed zijn dat bij een nieuw vonnis de partijen verplicht worden dit te doen).
Hou er echt wel rekening mee dat Damocles in uw geval ook aanwezig is.

dhptr
Topic Starter

#10 , 27 dec 2011 13:49

27/12/2001 11:59 Opnieuw belde ze me...

roderidder
Contacteer: Website

#11 , 27 dec 2011 16:58

Gedurende 5 jaar heb ik een relatie gehad met een vrouw die een ongelofelijke dosis psygisch geweld tegen me gebruikte, en dit nog tot op de dag van vandaag.
Toch heeft Franciscus gelijk dat het toch redelijke juridisch simpel is.

Korte samengevatting:
27/12/2001 11:59 Opnieuw belde ze me...
Hou er echt wel rekening mee dat Damocles in uw geval ook aanwezig is.
Ik zeg DOEN!

RR

Franciscus

#12 , 27 dec 2011 18:37

Als onderzoeksrechter een telefoononderzoek beveelt, of jij vraagt of dat kan gebeuren aan de politie zorg dan in elk geval dat ook haar telefoon(s) mee opgevraagd worden.
Zo kan men zien wie wie is beginnen te bellen. Ook andere telefoonnummers die u bellen voor je met haar belt...
Los van mijn voorgaande opmerkingen kan dit zeer handig zijn.

Terug naar “Andere”