onderhoudsgeld

ann-m
Topic Starter

onderhoudsgeld

#1 , 25 apr 2011 21:47

Sinds maart 2010 willen mijn kinderen de oudste sinds mei 2010 18jaar en nog schoolgaand tot op heden en de 2 jongens toen 14 en 17jaar niet meer bij hun vader gaan wegens de omstandigheden daar,heb me toen geinformeerd bij juridische dienst van de jeugdrechtbank en hun raad opgevolgd,kinderen zijn door rechter gehoord en moeten enkel gaan op vrijwillige basis maar gaan niet naar hem wel bij de grootouders langs vaders zijde wat toch al veel zegt.
Tegen de jeugdrechter heeft de vader gezegd dat hij op vrijwillige basis onderhoudsgeld al zou betalen vanaf nov 2010,hij deed dit tot vorige maand nu we op vonnis wachten en betaald dus niet meer.
Volgens de rechtbank kan ik onderhoudsgeld vragen voor de oudste maar vanaf nov2010 omdat het tot dan geduurd heeft eer vredegerecht dit behandelde en voor de 2 jongste vanaf juni 2010.
Waarom wordt onderhoudsgeld niet toegekend vanaf de volgende maand dat ze bij hem niet meer gingen?
3 Tieners,schoolkosten,zakgeld, levensonderhoud,ik heb hospitalistieverz en overlijdensverzekering voor ons allemaal omdat je nooit weet wat er kan gebeuren en financieel wat tegen een opdoffer te kunnen.
Overal hoor je hij moet betalen vanaf ze niet meer bij hem gingen maar de realiteit ligt heel anders,we zijn een jaar verder en staan nog even ver.
Als we vonnis ontvangen hoeveel tijd heeft hij om dit te betalen en wat als hij het niet kan betalen?
Heeft iemand hier ervaring mee want ik zie door het bos de bomen niet meer op finacieel vlak. :(

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding