document ondertekenen door persoon in ziekenhuis

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

document ondertekenen door persoon in ziekenhuis

#1 , 14 apr 2011 20:16

Hallo !


Ik heb verleden week een document ontvangen dat zowel door mijn grootmoeder als door mij moet ondertekent worden .
Het betreft een herbereking wegens een foute storting.
Nu moet dit ten laatste volgende week verstuurd zijn .
Mijn grootmoeder ligt sinds een maand in het ziekenhuis en leid aan sterk geheugenverlies en slaat alles door elkaar waarschijnlijk door medicijnen .
Misschien is het ook wel blijvend volgens artsen .
Ik kan haar toch onmogelijk een document laten ondertekenen waarvan ze zelf niet beseft wat ze ondertekent .
Als ze het al wil ondertekenen .

Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 15 apr 2011 19:59

En van wie komt het document....?
Anders zal je met attest dokter ( onbekwaamheid grootmoeder) naar vrederechter moeten gaan

Donald-V
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 15 apr 2011 23:32

Belastingen.
Gsiteren was mijn grootmoeder terug bij positieve en heeft het document ondertekent.

Echter vandaag was ze weer helemaal de kluts kwijt omdat ze opnieuw medicijnen heeft gekregen.

Reclame

Justinianus
Berichten: 26

#4 , 21 apr 2011 17:44

Bereid je misschien best voor op het feit dat je nog van dit soort zaken gaat voorhebben in de komende maanden/jaren...

Als je grootmoeder effectief problemen blijft hebben, kan je beter tijdig een aantal regelingen treffen zodat iemand anders in haar naam kan handtekenen waar nodig... (Via vrederechter)

De procedure duurt geen jaren, maar op twee dagen lukt het nu ook weer niet.... dus best tijdig in gang zetten zodat er geen druk op zit eens je het nodig hebt.

Creatief
Berichten: 2513

#5 , 21 apr 2011 21:10

Justinianus bedoelt met zijn reply dat je eventueel een bewindvoerder laat aanstellen voor je grootmoeder door het vredegerecht. Indien niemand anders van de familie in de weg staat, dan is het mogelijk dat de vrederechter aan jou de bewindvoering oplegt, maar je bent niet verplicht dit aan te nemen. Je mag ook een advocaat-bewindvoerder laten aanstellen.

Terug naar “Andere”