zwanger van een getrouwde man

calamity
Topic Starter

zwanger van een getrouwde man

#1 , 15 nov 2006 16:00

ik ben 27 weken zwanger en de vader is getrouwd; Had steeds voorgehouden te zullen scheiden maar toen ik zwanger bleek, besloot hij na een tijdje (ging eerst nog op mijn kosten mee naar Parijs) om toch maar bij zijn vrouw te blijven. Hij heeft bij haar 2 kinderen (13 en 15).
Intussen is alle communicatie weg en ik weet dus niet wat hij van plan is ten opzichte van ons kind.
Hoelang duurt een "vrijwillige erkenning " voor de geboorte?
Kan ik hem via rechtbank verplichten tot DNA onderzoek en hoe zit het dan met omgangsrecht, allimentatie, rechten van deze baby en dergelijke

groetjes,

calamity
moeilijk gaat ook

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 nov 2006 18:35

Wat bedoelt u met '"vrijwillige erkenning " voor de geboorte? '?

Dat de vader het kind vrijwillig erkent? Zo'n procedure duurt ??n ? twee maanden denk ik.

Als de vader het kind niet vrijwillig erkent hebt u de keuze:

- procedure tot vaststelling van vaderschap: dan wordt hij de juridische vader, het kind erft van hem;
- procedure waarbij enkel kosten van levensonderhoud voor het kind gevorderd worden: de man moet onderhoudsgeld betalen maar wordt niet de juridische vader.

scorpioen

calamity
Topic Starter

#3 , 18 nov 2006 17:49

bedankt.
Men had mij verteld dat zelfs indien hij het kind wil erkennen, er een homologatie dient te gebeuren voor de rechtbank en dat het dan minstens een jaar zou duren met als gevolg dat het kind automatisch mijn achternaam krijgt en niet de zijne (als hij dat zou willen want blijkbaar is dat ook nog zoiets)

groetjes,

calamity
moeilijk gaat ook

Reclame

Terug naar “Andere”