Mijn broer is 23 jaar en heeft twee dochters van twee moeders (gezellig is anders). Zijn oudste dochter is 2,5 jaar en ontstaan doordat de moeder op zoek was naar een slachtoffer om zwanger van te worden en dan meteen weer te verlaten. Zij nam zogezegd de pil en verzweeg dus wat haar plannen waren. En zo heeft ze mijn broer voor voldongen feiten gezet, want ze wilde het kind niet door hem laten erkennen, ze wilde er dus helemaal geen vader bijhebben.
Zijn tweede dochter is 1 jaar en ontstaan uit een liefdevolle relatie. Hij had met de mama een relatie van 4 jaar en dan waren ze een hele tijd uiteen. Toen ze daarna weer een tijd samenwaren is er een kindje ontstaan. Maar de relatie is ook weer misgelopen tijdens de zwangerschap en de moeder wilde ook niet dat mijn broer het kind erkende, omdat zij tijdens haar zwangerschap een nieuwe vriend had waarmee ze zou trouwen en die man was ertegen dat mijn broer zijn dochter zou erkennen.
Nu is het zo dat hij zijn oudste dochter vrij veel zag en zelfs vaak bij zich had. Wanneer de moeder het moeilijk had leefde zijn dochter maandenlang bij hem met een soort contract tussen mijn broer en de moeder, waarin zij verklaart dat hij de biologische vader is enzovoort. Maar sinds kort is de moeder gaan samenwonen naar een andere provincie en ziet hij zijn dochter niet meer. Hij heeft geen adres en geen gsm nummer meer van de moeder, doordat zij haar adres bij haar moeder liet staan en dus niet op te sporen is.
Zijn andere dochter zag hij regelmatig, maar sinds de mama getrouwd is mag hij haar niet meer zien (van haar man).
Beide kinderen niet erkent en hij wil daar kost wat kost iets aan doen maar zo'n DNA test kost handenvol geld (wat hij niet echt op overschot heeft) en moet ook nog wettelijk in orde zijn.
Hij wil dolgraag voor zijn dochters een verblijfsregeling, een erkenning en desnoods alimentatie betalen. Maar HOE pakt hij dit aan ? Welke stappen moet hij ondernemen ? Beide dochters zijn erkend door de nieuwe partners. Hij heeft een kinderkamer sinds zijn oudste dochter bij hem logeerde en kleren, hij heeft verschillende kosten gemaakt en kan zijn kinderen allebei opvangen.