Hallo,
Zoals jullie mischien weten uit mijn vorig gestelde vragen ben ik gehandicapt na een motorongeval.
Ik heb daardoor terug een rijbewijs moeten behalen bij CARA, een instantie die instaat voor de rijgeschiktheidsattesten voor gehandicapten.
Mijn rijbewijs is van categorie B-E met vermelding 10.02 (automatische versnellingsbak).
Nu heb ik al een half jaar een vraag gesteld aan CARA of ik daarmee met een electronisch geschakeld voertuig mag rijden, zonder antwoord.
Omdat ik tot op heden geen antwoord heb gekregen, belde ik naar cara en daar werdt ik op een onvriendelijke mannier beantwoord door een dame die beweerd dat ik met deze vermelding zowel met een automatische als een electronische geschakeld systeem mag rijden. Dat was het en nog ne prettige dag en klik en de hoorn werdt neergelegd.
Op hun site verwijzen ze anders het tegendeel, het zou enkel gaan over een volledige automaat en geen electronisch systeem.
Hieruit blijkt hoe goed ons Belgisch bureaucratisch systeem werkt!!!!!!
Nu een half jaar later heb ik nog geen duidelijk antwoord, daarom stel ik ze hier nog even duidelijk, mischien is er hier iemand met de juiste uitleg.
Mag ik met een vermelding van 10.02 op mijn rijbewijs met een electr. geschakeld systeem rijden? Ik zou mijn vriendin haar wagen willen aanpassen met een systeem dat ik er ook mee kan rijden.
Mensen met hetzelfde probleem of mensen met gouden raad mogen mij altijd contacteren, ik weet dat ik spijtig genoeg niet alleen ben.
Met vriendelijke groeten, en alvast bedankt
Patrik