sms berichten opvragen

Bartdepauw
Topic Starter
Berichten: 27

sms berichten opvragen

#1 , 22 okt 2010 14:23

Beste,

Ik heb laatst ontdekt dat mijn vrouw met een vriend veel aan het sms'sen was. Te veel eigenlijk. Ik heb met haar daarover gepraat en alles berust louter op vriendschap. Ik heb zelfs met deze vriend daarover gepraat en alles blijkt loos alarm. Maar toch, vanbinnen voel ik mij nog onzeker. Ik geloof het verhaal voor 90% maar ik ben nog steeds onrustig. Het liefst zou ik die sms'jes die zij verstuurde, willen lezen. (zij heeft ze telkens gewist) Welke manier is de juiste om dit klaar te krijgen? Ik zou ze echt onder ogen willen zien, dan ben ik voor 100% gerust.
Wie kan mij hierop een antwoord geven?

Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
veerle1975
Berichten: 36

#2 , 22 okt 2010 14:36

@Bart, voor je aan zoiets begint, denk eens na hoe dat zou overkomen bij je vrouw moest ze daarvan op de hoogte zijn?
Ik heb zelf een goeie vriend waar ik vaak mee sms , veel meer dan met mijn eigen man. En ja ik kan je eerlijk zeggen, bij ons is het ook louter op vriendschappelijke basis. Mijn telefoon ligt altijd in huis, en ik zou er geen problemen mee hebben moest mijn man die berichten lezen. MAAR gelukkig is het vertrouwen van mijn man wel zo groot in mij dat hij niet eens de moeite doet om die berichten te lezen. En ik wis ook vaak berichten hoor, want na enekele weken zou mijn inbox meer dan vol zijn.
Zou je hetzelfde doen moest die vriend, een vriendin zijn? Soms heb ik het gevoel dat een oprechte en diepgaande vriendschap tussen twee personen van een verschillend geslacht voor veel mensen 'not done' is.
De basis van een goede relatie is volgens mij nog altijd vertrouwen, en daar versta ik toch ook wat privacy onder.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 22 okt 2010 16:02

Wordt beschouwd als schending privacy EN zware belediging indien men erachter komt.

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 22 okt 2010 17:11

Het liefst zou ik die sms'jes die zij verstuurde, willen lezen. (zij heeft ze telkens gewist) Welke manier is de juiste om dit klaar te krijgen? Ik zou ze echt onder ogen willen zien, dan ben ik voor 100% gerust.
Heb je geen vertrouwen in haar verhaal? Of wil je deze berichten echt te zien krijgen zonder haar medeweten?
Dan zou je toch beter samen met haar proberen uit te klaren want anders duidt jouw gedrag op meer dan enkel het niet kunnen/mogen lezen van die berichten.

Bartdepauw
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 24 okt 2010 11:31

Ik begrijp jullie reacties en ik geef jullie ook gelijk. Misschien heb ik mij wat verkeerd uitgedrukt.
Ik zou gewoon willen weten of het mogelijk is om aan die sms berichten te kunnen komen en via welke weg moet dat dan gebeuren? Natuurlijk met akkoord van mijn vrouw (dit hebben we allang samen besproken).
Bij de provider hebben ze mij verteld dat het enkel gaat via de politie. Dit lijkt mij niet de juiste manier.

Kan mij iemand vertellen via welke weg die moet gaan? Gewoon uit interesse.

Bart

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#6 , 24 okt 2010 12:06

Herstel uw vertrouwensrealtie met uw vrouw en dan zal uw blijkbaar onstuitbare honger naar de inhoud van die sms berichten ophouden.
Me dunkt dat verstand en hart hier nogal ver uit elkaar liggen wat begrijpelijk is. Maar vasthouden aan de wil om die sms berichten te
pakken te krijgen lijkt mij de slechtste zet die je momenteel kan doen.
Ter zake Als ik mij niet vergis worden deze gegevens niet bijgehouden alleen een databank van wanneer het is gebeurt maar niet de feitelijke
inhoud. Lijkt mij ook een bijna onmogelijke om niet te zeggen nutteloze opdracht voor de providers zelf. Trouwens ik zie u geen enkel argument
naar voren schuiven die ook maar iemand zou verplichten dergelijke gegevens bekend te maken moesten ze worden bijgehouden.
Ze, uw vrouw, heeft geen enkel strafbaar of laakbaar feit gepleegd dus is er geen reden. En zelfs in een relatie heeft iedereen recht op een
eigen deel van zijn leven. Ik kan ook niet controleren wat tussen mijn vrouw en haar vele collega's gebeurt op haar werk. En als ik zie zoals
gisteren avond hoe zij met elkaar omgaan dan zou ik daar de wildste veronderstellingen kunnen bij fantaseren. En als dat zo is so be it wat
ga je er tegen doen ? als er aanleidingen zijn tot laat ons zeggen scheve schaatsen dan dien je eerst te kijken binnen de grenzen van je
eigen relatie en niet daar buiten.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Bartdepauw
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 26 okt 2010 08:27

Is nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Ik ben zelf software ontwikkelaar. Geloof me, alles wordt bijgehouden in databases. Zelfs zaken waarvan je denkt dat ze totaal nutteloos zijn, worden bijgehouden. Dus zeker tekstberichten.
Mijn vraag is vrij simpel. Is het mogelijk om sms-berichten terug op te roepen? En via welke weg moet dat dan gebeuren, juridisch gezien dan? Of kan het enkel maar als er sprake is van een misdaad? Er is natuurlijk de wet van de privacy. Ik heb een vermoeden dat dit sterker zal doorwegen.
Of die berichten nu van mijn vrouw, zoon, buurman, Jan zonder pet zijn, doet er niet toe. Ik wil mijn vraag richten naar mensen met kennis van zaken.

Bart

werkstudent
Berichten: 52

#8 , 27 okt 2010 11:24

Is nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Ik ben zelf software ontwikkelaar. Geloof me, alles wordt bijgehouden in databases. Zelfs zaken waarvan je denkt dat ze totaal nutteloos zijn, worden bijgehouden. Dus zeker tekstberichten.
Mijn vraag is vrij simpel. Is het mogelijk om sms-berichten terug op te roepen? En via welke weg moet dat dan gebeuren, juridisch gezien dan? Of kan het enkel maar als er sprake is van een misdaad? Er is natuurlijk de wet van de privacy. Ik heb een vermoeden dat dit sterker zal doorwegen.
Of die berichten nu van mijn vrouw, zoon, buurman, Jan zonder pet zijn, doet er niet toe. Ik wil mijn vraag richten naar mensen met kennis van zaken.

Bart
Volgens mij moet je daarvoor langs een onderzoeksrechter. Wil je dat nu echt doen voor stomme smsen van je vrouw? Dit is belachelijk.
Zet het gewoon uit je hoofd...

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#9 , 27 okt 2010 13:35

Is nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Ik ben zelf software ontwikkelaar. Geloof me, alles wordt bijgehouden in databases. Zelfs zaken waarvan je denkt dat ze totaal nutteloos zijn, worden bijgehouden. Dus zeker tekstberichten.
Mijn vraag is vrij simpel. Is het mogelijk om sms-berichten terug op te roepen? En via welke weg moet dat dan gebeuren, juridisch gezien dan? Of kan het enkel maar als er sprake is van een misdaad? Er is natuurlijk de wet van de privacy. Ik heb een vermoeden dat dit sterker zal doorwegen.
Of die berichten nu van mijn vrouw, zoon, buurman, Jan zonder pet zijn, doet er niet toe. Ik wil mijn vraag richten naar mensen met kennis van zaken.

Bart

Maar als je dan zo slim bent en op de hoogte bent en er zo diep inzit dan moet het voor jou toch geen enkel probleem zijn om met kennis van zaken zulke éénvoudige en gezien totaal nutteloos en dus waarschijnlijk zeer laag beschermde databases te kraken en alles zelf te ontfutselen of niet soms :? :wink: Welke it'er vind t het nu niet plezant het werk van een ander te doorgronden
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Franciscus
Berichten: 38583

#10 , 30 okt 2010 14:39

En eens dat je die hebt dan gaan we plezier maken.
Diefstal via informaticafraude
inbreuken wet privacy
schending van vertrouwen dus laster en eerroof
diefstal van electriciteit
misbruik van vertrouwen
hacking van informaticanetwerken
stalking
dat schiet me zo al te binnen ...
reken maar op een jaartje of twee tot drie

o ja verbod tot werken voor de overheid - verbod tot werken VOOR de overheid dus elke firma die maar 'IETS' zou doen voor de overheid zal u niet zo dadelijk in dienst nemen of dadelijk ontslaan als zij gescreend worden en geloof me ze doen het

JohnD
Berichten: 3580

#11 , 30 okt 2010 16:40

Laat me even zeer kort door de bocht gaan en trachten geen partij te kiezen noch voor de man, noch voor de vrouw. Open jullie ogen want zuivere vriendschap tussen man en vrouw BESTAAT NIET. Het zijn ook altijd de vrouwen die met de uitleg komen dat het "slechts" vriendschap is. Wij mannen weten, of zouden althans wel beter moeten weten.

Wat meestal als komisch-wetenschappellijk opgevat word, klopt in de praktijk spijtig genoeg altijd.

Het heet de ladder theorie. Link http://www.laddertheory.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn wij, zowel man als vrouw, die onszelf voortdurend moeten wijsmaken dat het "slechts" vriendschap is. Voortdurend zijn we bezig met de gedachte te onderdrukken dat er sex mee gemoeid is, terwijl dat het enige doel is in een man-vrouw relatie, voorzover er wat wij noemen vriendschap is. Vriendschap is altijd meer dan dat alleen, of zou tot meer evolueren moesten er geen factoren zijn die alles afremmen.

Lees de volledige website, kom tot de conclusie dat het in feite allemaal klopt, en stop met jaloers te zijn. Laat de natuur haar gang gaan.
Laatst gewijzigd door JohnD op 30 okt 2010 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD
Berichten: 3580

#12 , 30 okt 2010 17:02

Is nog altijd geen antwoord op mijn vraag. Ik ben zelf software ontwikkelaar. Geloof me, alles wordt bijgehouden in databases. Zelfs zaken waarvan je denkt dat ze totaal nutteloos zijn, worden bijgehouden. Dus zeker tekstberichten.
Mijn vraag is vrij simpel. Is het mogelijk om sms-berichten terug op te roepen?
Alles moet wettelijk worden bijgehouden. Dat klopt. Maar ik denk dat het enkel via juridische weg kan. Hangt er vanaf natuurlijk wat je wil weten. Gisteren, en omdat ik in een nakend juridisch conflict een bewijs wou wanneer ik naar iemand gebeld had wenste ik dat op te zoeken. Een telefoontje naar de provider en binnen de 10 minuten had ik via E-mail een lijst in excell, met al mijn telefonische GSM gesprekken met duur en alles, van de laatste 6 maanden. Heb je in feite al contact gehad met die provider ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38583

#13 , 30 okt 2010 17:32

Van uw gegevens krijg je dat zo. Het zijn uw gegevens maar u krijgt die NIET van iemand anders getrouwd of niet.
Dat kan alleen maar mits een bevelschrift en ik denk niet dat een onderzoeksrechter daar een bevelschrift voor zal afleveren

JohnD
Berichten: 3580

#14 , 30 okt 2010 18:19

Van uw gegevens krijg je dat zo. Het zijn uw gegevens maar u krijgt die NIET van iemand anders getrouwd of niet.
Dat kan alleen maar mits een bevelschrift en ik denk niet dat een onderzoeksrechter daar een bevelschrift voor zal afleveren
Klopt F enkel van uw gegevens, maar vermits hier beiden nog onder een en hetzelfde dak wonen, kan de man toch eens proberen een en ander van gegevens te verkrijgen. Die gegevens werden mij ook gewoon per E-mail opgestuurd. Ik had die wel vanaf mijn eigen GSM opgevraagd, maar ze werden toch naar een door de provider niet-gekend E-mail adres verstuurd. Als Bart nu eens met de GSM van zijn vrouw belt in een onbewaakt ogenblik? Ik weet niet of die provider de identiteit van de persoon kent. Ik vind het toch maar eigenaardig dat de vrouw al die berichten onmiddellijk gewist heeft.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

veerle1975
Berichten: 36

#15 , 30 okt 2010 19:44

@JohnD, ik ben dan waarschijnlijk een van de uitzonderingen op de theorie ' zuivere vriendschap tussen man en vrouw bestaat niet' :P
Ik heb al 20 jaar een ' hartsvriend' en nee er is nog nooits iets 'gebeurd' tussen ons, en het is geen homo :D dit even terzijde

Terug naar “Andere”