Verhuizen / Gele kaart

tunibe2
Topic Starter

Verhuizen / Gele kaart

#1 , 17 okt 2006 11:36

Hallo

Mijn vrouw krijgt volgende maand haar gele kaart
(identiteitskaart voor vreemdeling)

Maar in februari gaan wij verhuizen naar een andere stad,
ander arrondissement.

Hoe gaat dat dan met die gele kaart?
Net zoals met de gewone id-kaart, moeten we melden dat
we zijn komen wonen, waarna de wijkagent controle doet en waarna we nieuwe id-kaart krijgen?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
T.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 17 okt 2006 11:48

De vaststelling van de hoofdverblijfplaats voor vreemdelingen is DEZELFDE als voor autochtonen.

interceptor

#3 , 17 okt 2006 17:19

De vaststelling van de hoofdverblijfplaats gebeurt na een onderzoek, waarvan de manier bepaald wordt door het gemeentebestuur. Meestal komt het erop neer dat de wijkagent ter plaatse komt kijken of men effectief op dat bepaald adres woont.

Indien men zijn hoofdverblijfplaats heeft in een bepaalde gemeente en dit na onderzoek effectief zo blijkt te zijn, wordt men ingeschreven in het bevolkingsregister van die bepaalde gemeente en zal ook de identiteitskaart aangepast dienen te worden en naderhand zelfs vervangen te worden. Dit laatste is het geval als men van de ene gemeente verhuist naar een andere gemeente. Aangezien men maar in ??n gemeente kan ingeschreven worden in het bevolkingsregister, kan men maar ??n effectieve hoofdverblijfplaats hebben.

Geen enkele inschrijving als hoofdverblijfplaats mag geweigerd worden omwille van de veiligheid, de gezondheid, het urbanisme of de ruimtelijke ordening. Desgevallend wordt er overgegaan tot een voorlopige inschrijving.

Reclame

sniper

#4 , 18 okt 2006 09:37

wij zijn ook net verhuisd naar een andere gemeente
mijn echtgenote heeft een blauwe kaart

de procedure is net als voor een belgische id kaart
aanmelden op de dienst bevolking en wachten op de wijkagent

ik kreeg een nieuwe id kaart (ik had nog een e-id)
bij de echtgenote word nieuw adres svermeld op de blauwe kaart
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Andere”