ik ben na 7 jaar bij mijn ex weggegaan omdat hij behoorlijk agressief was.
mijn dochtertje was toen 3 maanden (ondertussen alweer bijna 20 maanden) wij hebben nooit officieel samen gewoond, en hij heeft haar niet erkend mijn dochter draagt ook mijn naam (dit omdat hij het kind niet eens wou) nu eist hij een vaderschapstest, erkenning een weekend regeling en ouderlijk gezag. ik wil absoluut niet dat hij dit voor elkaar krijgt. maar hoe sterk sta ik nou eigenlijk? kan ik die dingen weigeren? en wat gebeurt er als ik weiger? de rechtbank neemt de agressie en de kans op ontvoering niet serieus, mijn ex komt uit marokko en heeft altijd egzegt dat hij mijn dochter daar naar familie zou brengen. (te weten dat de moeder in marokko niet het eerste recht op haar kind heeft maar als 3e recht op haar kind heeft) de rechtbank gooit deze argumenten van tafel want hij heeft geen vliegtickets gekocht (mijn ex gaat net als de zo,n 90% van alle marokkanen met de auto naar marokko, dus wat tickets??) zijn er instanties die mij hierin kunnen steunen en wat kan ik zelf als gerechtelijke stappen ondernemen? want destijds dat hij mij mishandelde en de politie meerdere malen op moest komen draven gaven ze me niet eens de kans aangifte te doen want ik had geen getuigen van de mishandeling (daarom is het ook huiselijk geweld, het gebeurt in huis) ik zit met me handen in het haar want als hij haar mag meenemen van de rechter is de kans nihil dat ik haar oud nog zie. kunnen jullie mij helpen????