afstand doen van mijn kinderen

fabke
Topic Starter

afstand doen van mijn kinderen

#1 , 10 okt 2006 22:49

Na 4 jaar pesterijen en miserie elk weekend om mijn kinderen te gaan halen of op zijn minst te gaan vragen of ik ze mag zien na ontelbare keren klacht te hebben ingediend omdat ik ze niet meer mag zien, kan ik mijn kinderen van mijn naam laten schrappen, en moet ik dan nog altijd onderhoudsgeld betalen, want als ik daar 1 dag te laat mee ben stuurt ze de deurwaarder naar mijn werk voor loonsbeslag. ik wil gewoon met heel de situatie breken en ik hoop dat ik later de kans krijg om het uit te leggen aan mijn kinderen en krijg ik die niet is het ook zo ik kan het niet meer aan maar ben niet bereid er voor te blijven betalen als ik ze niet meer mag zien
En als ik eventueel afstand zou doen van mijn kinderen hoe zit het dan met andere kinderen mijn vrouw is namelijk zwanger kan ik ons kindje dan gewoon erkennen of sta je je vaderrechten af voor altijd ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley

#2 , 12 okt 2006 20:15

Dit is niet de plaats om dgl. delicate materie te beantwoorden.

Ga voor een gratis, deskundig ?n uitgebreid advies naar:

- notaris
- justitiehuis (lokatie: bel griffie van uw lokale rechtbank)

Lex

#3 , 13 okt 2006 10:36

maar ben niet bereid er voor te blijven betalen...
??n van de ouders kan er zich toe verbinden alleen of in grote mate de financi?le last(contributio i.t.t. obligatio=verplichting van openbare orde) van het onderhoud en de opvoeding te dragen.Zulk een clausule is slechts verboden in zoverre zij derwijze is opgevat dat ??n van de echtgenoten van zijn verplichtingen tegenover de kinderen wordt ontslagen',(Cass. 14 november 1979,R.W. 1979-80,2165).

De VERPLICHTING tot onderhoud en opvoeding van de kinderen bestaat onafhankelijk van enige vordering in rechte tot uitvoering ervan(Cass. 5 september 1997)

U zal hoe dan ook onderhoudsgeld moeten blijven betalen voor uw kinderen.

Reclame

dieke

#4 , 13 okt 2006 11:21

Op dit antwoord zit je hoogstwaarschijnlijk niet te wachten, maar ik kan het toch niet laten.

Als ik 1 van je kinderen was, zou je het bij mij later niet moeten komen uitleggen. De ruzie en ellende tussen jou en je ex-vrouw zal zeker wel onvoorstelbaar tergend zijn, maar de kinderen kunnen daar niets aan doen. Wil je echt later aan je kinderen uitleggen waarom je zelfs niets meer aan hen wou betalen, terwijl je wel je kindje uit je nieuwe relatie alle liefde en centjes geeft?

Ik zou je aanraden toch eens te bezinnen of je echt niet het onderste uit de kan kan blijven halen om ervoor te zorgen dat je je kinderen WEL te zien krijgt. Dat het slopend is, geloof ik echt wel hoor. Maar: verman je!!!

Hoe ga je trouwens anders later uitleggen aan je kindje op komst dat het halfbroertjes/-zusjes heeft maar dat jij er niets mee te maken wil hebben?

En ja, ik schrijf "wil" want waar een wil is, is een weg. Niets of niemand zou mij in ieder geval weghouden van mijn kinderen.

fabke
Topic Starter

#5 , 13 okt 2006 17:43

tja ik zal er mij bij moeten neerleggen, dat ik ze niet mag zien maar wel moet betalen,
en aan die persoon hierboven denk je nou echt dat ik het onderste uit de kan niet gehaald heb ik ben al 2 jaar over de bodem van die kan aan het schrapen,
en die idiote opmerking (sorry maar je weet blijkbaar niet over wat je het hebt) van mij houd niemand van mijn kinderen hou die ook maar voor je zelf want als vader heb je geen rechten als de moeder ze niet meegeeft zie je ze niet zo simpel is het.

dieke

#6 , 13 okt 2006 18:00

Hey fabke

Je hoeft je niet te excuseren voor je taalgebruik hoor. Ik begrijp echt wel dat mensen soms mekaar onvoorstelbaar erg de duvel kunnen aandoen. En ja, ik ben inderdaad een vrouw dus makkelijk praten als je hoort hoe vaak vrouwen gelijk krijgen van de rechter in dit soort zaken. Ik ken ook kinderen die vrijdagavond bij de politie afgezet moeten worden door de moeder waar de vader ze dan in een ander lokaaltje komt afhalen. Dat is natuurlijk ook te gek voor woorden en kan zeker ook niet goed zijn voor die kinderen.

Maar misschien moet je dat betalen dan maar zien als een investering in je toekomst met je kinderen. Ze zullen jou dan later toch niet kunnen verwijten dat je niets met hen inzat.

Sorry voor mijn weinig genuanceerd en kortzichtig vorige berichtje en veel succes.

webmaster
Beheerder

#7 , 13 okt 2006 18:24

Vraag lijkt me voldoende beantwoord. Topic gesloten.

Succes en sterkte aan vraagsteller.

De webmaster

Terug naar “Andere”