Hoeveel alimentatie?

Enig
Topic Starter

Hoeveel alimentatie?

#1 , 10 okt 2006 07:24

Hey,
Door omstandigheden gaan mijn vpartner en ik op een rustige manier voor een tijd uit elkaar. we willen alles op papier zetten ivm omgangsrechtmet de kinderen en de alimentatie.
Mijn vraag is nu; wat is de gangbare alimentatie voor een kindvan 13 maand en een kind van 6 jaar? Hij verdient iets van een 1878 brutto en netto houdt hij hier tussen de 1300 en 1500 euro aan over.
grts

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 okt 2006 08:44

U kan de berekening zelf maken, volgens de methode Renard.Deze methode heeft zowel voor- als tegenstanders.

http://gzbwezemaal.oletr.net/renard.htm

De daadwerkelijke omvang van de onderhoudsbijdrage van de onderhoudsplichtige ouder moet vastgesteld worden op basis van de enige wetenschappelijke gefundeerde berekeningswijze welke in dit verband totnogtoe voorhanden is,nl. de studie van R.Renard 'Divorce,co?t de l'enfant,pension alimentaire et fiscalit?. (Vred.Westerlo 5 juni 1998,A.J.T. 1998-99,165,noot POELMANS,B.)

De Renard-methode moet worden afgewezen,aangezien zij op algemene statistische gegevens steunt,terwijl in casu een echtgenoot,een concrete en omstandige afrekening heeft opgesteld van de kosten die de kinderen met zich meebrengen,(Brussel 12 juni 1997,J.L.M.B. 1998,365)

Jorre

#3 , 16 okt 2006 13:36

Daarom ook dat de gezinsbond de zogenaamde onderhoudsgeldcalculator heeft ontwikkeld, en vergeleken met de Renard-methode vind ik deze calculator veel nuttiger, objectiever, en correcter dan Renard.

http://www.gezinsbond.be/html/persberic ... ulator.pdf

Reclame

Terug naar “Andere”