Is zorgvolmacht nuttig?

Mazinger999
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Is zorgvolmacht nuttig?

#1 , 12 mar 2024 08:36

Ik ben enig kind en heb naakte eigendom van het onroerend goed van mijn moeder. We willen nu een zorgvolmacht opstellen, en ik vraag me af of ik een onderhandse of notariële zou maken.

Die tweede is veel duurder, maar zou me toelaten om in geval van eventuele wilsonbekwaamheid en verblijf in woonzorgcentrum, de woning te verkopen zodat ik zelf ook verder kan.

Ik vraag me af of dit ook niet mogelijk zou zijn als een vrederechter me als bewindvoerder zou aanduiden, en ik die verkoop op dat moment bij hem argumenteer. Bedoeling is om die relatief hoge kost van de notariële zorgvolmacht te vermijden, aangezien die misschien ook nooit aangesproken zal worden.

Waar ik anders ook aan had gedacht, was de zorgvolmacht die mijn vader eerder bij een notaris heeft opgesteld (mijn ouders zijn gescheiden) te kopiëren en zelf te laten registreren. Heeft dit dezelfde rechtsgeldigheid?

selfie
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2024 11:20

Wij hebben een zorgvolmacht van mijn moeder,vader is overleden,we hebben deze laten registreren bij notaris ,en dat koste rond de 500 euro,eerlijk gezegd zou ik dit ook doen,als je moeder wilsonbekwaam word ,kun jij alles zelf regelen ivm financien,verkoop van huis ,welk rusthuis ,rekeningen betalen enz,maar het best is dus laten registreren bij notaris

selfie
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2024 11:26

ik zou echt niet met vrederechter beginnen zeker niet als uw moeder nog wilsbekwaam is,wij hebben dit met schoonvader moeten doen,en elke uitgave ,hoe klein ook moet je aan vrederechter bewijzen,met een zorgvolmacht is dit niet

Reclame

Terug naar “Andere”