Geen erfgenamen moto weg uit garage

iota
Berichten: 830

Re: Geen erfgenamen moto weg uit garage

#16 , 09 mar 2023 09:03

TS kan ook altijd beweren van niks te weten.

MvrBuy
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 mar 2023 17:48

Dank voor jullie reacties, maar ik heb nog steeds geen 'wettelijk toegestane' manier gehoord om de oude moto uit mijn garage te verwijderen, nu ik van plan ben huis en garage te verkopen. Kan deze moeilijk laten staan voor de kopers en zeggen trek er jullie plan mee? Zowiezo is deze via het chassisnummer te herleiden naar mijn overleden echtgenoot en zo naar mij. denk ik. Kan ik deze dan ergens anders 'bewaren'? Maar dat zal geld kosten... Heeft een bewaarder na een zeker periode geen recht om iets weg te doen of te laten vernietigen bvb bij schroothandel?

LeenW
Berichten: 12824

#18 , 09 mar 2023 18:08

Kan u de curator niet zelf contacteren met de vraag wat er hiermee nog moet gebeuren?

Reclame

MvrBuy
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#19 , 09 mar 2023 19:46

Voor zover ik weet werd er nooit een curator voor de privé aangesteld, ik werd in elk geval nooit gecontacteerd door iemand, en mijn partner woonde wel op mijn adres.

iota
Berichten: 830

#20 , 10 mar 2023 08:24

Zowiezo is deze via het chassisnummer te herleiden naar mijn overleden echtgenoot en zo naar mij. denk ik.
En dan? Uw echtgenoot is 8 j geleden overleden en u bent geen erfgenaam. U hebt niets met die moto te maken. Wie zegt zelfs dat die bij u stond?
Zo lang u hem niet in eigen naam voor een goeie prijs verkoopt...

iota
Berichten: 830

#21 , 10 mar 2023 08:29

Beschouw het als een verloren voorwerp. Het is niet van u en u bent niet verplicht het zelf bij te houden.

MvrBuy
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 mar 2023 12:36

OK een verloren voorwerp dus, maar ik heb er (tot nu toe) geen aangifte van gedaan bij politie en dat moet waarschijnlijk, en komen deze er dan om? Want eigenaar overleden en geen erfgenamen.

iota
Berichten: 830

#23 , 10 mar 2023 14:14

De politie zal geen zin hebben om uw garage te komen opruimen, denk ik.

Terug naar “Andere”