Omgangsrecht grootouder klacht

Melanie04
Topic Starter
Berichten: 14

Omgangsrecht grootouder klacht

#1 , 31 jan 2023 11:02

Even situatie schetsen: kinderen zijn nu 8 en 10 jaar, moeten al enkele jaren naar hun oma (mijn moeder), ik heb er alles aangedaan het tegen te houden (ben zelf opgegroeid in armoede door haar gok en drank probleem, in vuiligheid en onder de vlooien en luizen), maar helaas ze heeft haar recht kunnen verwerven. Nu verteld ze plots overal rond dat de jongste niet het kind van mijn man is maar van mijn ex (heb die jongen al meer dan 10j niet meer gezien of gehoord). Kan ik hiervoor klacht neerleggen wegens laster? En zou dit dan een ‘lichtpuntje’ kunnen zijn zodat ze niet meer moeten gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 31 jan 2023 16:54

Dat kan u zeker. Kent u de personen waartegen ze dat verteld heeft.
Politie kan die dan laten verhoren in politiezone waar ze wonen.

Melanie04
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 31 jan 2023 22:43

Ja, maar dat is iemand die altijd al de kant van haar heeft gekozen en ik vrees ervoor dat als ze haar zouden verhoren ze het gewoon zal afliegen. Is tenslotte ook woord tegen woord ..

Reclame

Mama-van-3
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2023 07:54

Dat is echt erg dat de kindjes zelf niet mogen kiezen waar ze willen gaan .
Ze zijn toch oud genoeg om te zeggen .
Ze weten heel goed op die leeftijd wat ze wel en niet willen .
En een moedergevoel zit meestal wel goed

eylis
Berichten: 8840

#5 , 01 feb 2023 10:39

De grootmoeder slaagt in haar opzet: u verontrusten en kwellen met manipulatieve praatjes en leugens. Dat is haar doel. De enige en effectieve manier om dat te stoppen is die praatjes straal te negeren. Hoe minder u reageert, hoe eerder het stopt. En bedenk bij uzelf: of uw kinderen nu door uw echtgenoot, een donor of de H. Geest zijn verwekt, de wettelijke vader is de vader die op de geboorte-akte staat. En wie meegaat in die praatjes van de kwaadspreker is zo dom dat het niet de moeite is om die persoon aandacht te geven. U bent (en verdient ) beter dan dit genre...

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 01 feb 2023 19:42

Ga eens praten met de jeugdpolitie van uw zone en bij de sociale dienst van een www.caw.be in uw buurt of bij de sociale dienst van het OCMW.

Melanie04
Topic Starter
Berichten: 14

#7 , 01 feb 2023 21:51

Inderdaad Eylis daar is ze op uit, is altijd al zo een persoon geweest. Denk ook dat ik het beste het daarbij kan laten maar het is gewoon vervelend dat zij haar precies alles kan permitteren.
Aan Franciscus, caw was erbij van in het begin, had ik ook niet veel aan want die vonden daar ook dat ik me beter kon verzoenen met haar ipv ‘tegenstrijdig’ te doen. Ik heb jarenlang in de hel geleeft met haar, niet zij, maar probeer dat maar eens uit te leggen als je geen bewijs op papier hebt ..

Terug naar “Andere”