Voorbereiding reactie op een verhuis en verandering school

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Voorbereiding reactie op een verhuis en verandering school

#1 , 12 dec 2022 19:45

Beste,

Ik hoorde bij de wissel van mijn dochter dat moeder haar verteld had dat ze van school zal moeten veranderen, wij hebben een week/week regeling. Dit waarschijnlijk omdat ze binnenkort verhuisd en haar intrek neemt bij haar vriend die ze 6 weken kent.

Ergens geloofwaardig gezien moeder in zeer slechte financiële problemen zit en haar huurappartement een zeer hoge huur kent en zij vaak zonder job zit heeft meermaals laten weten achterstallig huur te hebben gehad en bij een inspectie ook elektrocutiegevaar is vastgesteld.

Principieel ben ik niet tegen een verhuis van haar, dat zijn haar privézaken en gezien de staat van haar appartement zeker niet, maar het wijzigen van school omdat zij verder verhuisd en geen auto bezit daar ben ik wel niet voor te vinden ik werk vanop 10 min van onze kinderen hun school en wil niet weten van veranderingen op dat vlak.

Mijn dochter zelf zit al inmiddels op haar 3de lagere school en ze is nog maar 6 jaar. Dus vind ik het van belang dat ze haar huidige lagere school uitdoet zonder nog eens te moeten verhuizen van school. Hoe pak ik dit het best aan zonder veel tumult?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#2 , 13 dec 2022 18:53

Kijk wat in het belang is van jullie kind.
Als haar moeder verhuist en de tijd dat jullie kind met de auto, bus of met de fiets moet doen, is veel, dan is het misschien toch beter om van school te veranderen?

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 dec 2022 13:05

Kijk wat in het belang is van jullie kind.
Als haar moeder verhuist en de tijd dat jullie kind met de auto, bus of met de fiets moet doen, is veel, dan is het misschien toch beter om van school te veranderen?
Beiden zouden 22 tops 25 min moeten rijden.

Persoonlijk vind ik een enkele rit van 25 niet onoverkomelijk.

Reclame

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 dec 2022 12:48

Snelle update...

Moeder is dus verhuist dit zonder enige overleg bij een vriend die ze maar 6 weken kent , kan ik hier iets tegen ondernemen?

Psychologe van ons dochter had dit week nog gesteld dat onze dochter structuur nodig heeft.

Ik veronderstel dat ouderlijk gezag geen tel heeft in dit geval?

Terug naar “Andere”