mijn eigendom of niet?

appelsien
Topic Starter
Berichten: 1

mijn eigendom of niet?

#1 , 08 mei 2009 15:36

om het verhaal kort te schetsen...
mijn x partner (niet gehuwd) en ik zijn begin dit jaar uit elkaar gegaan.
we hadden samen een huis gekocht, dit staat vastgelegd bij de notaris dat dit van mij is.

tijdens mijn afwezigheid in het ziekenhuis, heeft mijn x partner verschillende deurwaarders over de vloer gehad die uiteindelijk een deel inboedel en materiaal hebben opgeschreven. toen waren wij nog samen maar ik werd hiervan niet op de hoogte gebracht.

nu had mijn x partner nog tot eind april om al zijn materiaal en spullen te komen ophalen, zo niet, was alles van mij. dit hebben wij vastgelegd door een zelfsgeschreven papier te ondertekenen waarin gesteld werd dat alles wat nog na 1 mei in en rond mijn huis stond, dus van mij is. na de breuk was ik dus op de hoogte gesteld van de deurwaarders en dat er spullen waren opgeschreven.

nu is zijn termijn verlopen om zijn materiaal op te komen halen, maar nu is mijn vraag...
is alles wat hier nog staat, nu ook effectief van mij?
mag ik dit alles verkopen zonder dat ik problemen kan en ga krijgen met zijn deurwaarders en schuldeisers?
is het papier wat wij toen hebben opgesteld, geldig of moet er een ander document worden opgesteld zodoende mijzelf veilig te stellen?
er is ook een deel van mijn materiaal opgeschreven geweest. hoe kan ik dit veilig stellen? ik heb niet van alles de facturen meer...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8852

#2 , 11 mei 2009 15:06

Beste,
Heb ik begrepen dat jij nog in jouw huis woont en je X-partner inmiddels verhuisd (en dus op een ander adres ingeschreven is?) Ik vermoed dat als hij nu officieel op een ander adres gedomcilieerd is, deurwaarders geen goederen op jouw adres in beslag kunnen nemen.
Als je ex-partner zich niet laten uitschrijven heeft op jouw adres, zou ik de gemeente op de hoogte stellen van het feit dat hij daar niet meer woont.En dat ze dat offcicieel komen vaststellen.
Want anders kunnen ze jouw spullen wel nog in beslag nemen.
Ook wel vervelend dat ze de inboedel komen noteren zijn in je afwezigheid. Kan je dat bij de betrokken deurwaarder niet laten weten dat je vermoed dat er spullen van jou op de lijst zijn terechtgekomen? Vermits jullie niet getrouwd zijn zou dat is jouw aanwezigheid moeten gebeurd zijn, denk ik.
courage en groetje,

Reclame

Terug naar “Andere”