Zoon wilt niet meer naar papa

Kathleen66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zoon wilt niet meer naar papa

#1 , 29 okt 2022 18:59

Beste,

Mijn ex en ik hebben een heel goede verstandhouding nadat we uiteen zijn gegaan. Contact met zijn vriendin loopt heel goed. Ze hebben samen ook een zoontje en ook dat loopt eigenlijk allemaal goed. Ze komen hier eten, we doen uitstappen, maar zoon wilt er niet meer alleen blijven. Hun gemeenschappelijke zoontje is baas in huis ten koste van ex en mijn zoon. Hij zit hier echt elke keer te huilen als hij moet gaan. Kan ik hier iets tegen doen? In zijn ideale wereld gaat hij samen met mij op vrijdag naar daar en komt hij na een paar uur terug mee naar hier om vervolgens weer paar uur naar daag te gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 29 okt 2022 20:12

Gezien het feit dat de verstandhouding met uw ex en zijn nieuwe partner uitstekend is, zou u dit probleem best aankaarten met hen beiden. U kan dan samen bekijken hoe dit conflict(je) opgelost kan worden tussen de kinderen. Vanuit juridisch oogpunt moeten de (beide) kind-ouderrelaties zich immers kunnen ontwikkelen. Wellicht draagt het ook bij tot een oplossing dat jullie zoontje met een therapeut over zijn zorgen/angsten kan praten.

Reclame

Terug naar “Andere”