Dringend - omgangsrecht

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

Dringend - omgangsrecht

#1 , 15 jun 2006 07:09

Hallo,

Zoals ik al eerder schreef heb ik mijn 2 dochters 4 jaar niet gezien.
Sinds vorige week woensdag woont de oudste bij mij.
Er was ondertussen nog een zaak lopende bij de Jeugdrechtbank, nu heb ik gisteren van mijn advocaat vernomen dat deze volgende week dinsdag terug voorkomt.
Kan er iemand mij raad geven ???
Wat moet ik allemaal vragen (heb het gevoel dat ik weer vanalles ga vergeten te zeggen of vragen), het enige dat mijn advocaat mij zegt is dat ik zeker niet racureus mag zijn tegenover mijn ex-man en dat de situatie nu (de ene dochter bij mij, de andere bij hem), allesbehalve gezond (....) is.
Ik heb haar gezegd dat ik geen onderhoudsgeld meer stort en dat ik nu recht heb op de helft van het kindergeld. Ik heb op die week al vanalles gekocht, zoals 2 paar schoenen, een buzzypas, internetaansluiting ...
dingen die ik graag doe voor mijn dochter en die zijn zeker nodig had, maar financieel moet ik wel zien dat ik nu rondkom.
Groeten,
Mama

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 15 jun 2006 07:27

Wat je zeker moet doen is rustig blijven en naar je raadsman/vrouw luisteren. Deze weet echt wel wat hij/zij moet doen en vragen op de rechtbank.


Voor het kindergeld heb je NIET het recht op de helft, maar op het kindergeld van de dochter die bij jou woont.

http://www.kindergeld.be/Nl/compute.php#


En er zijn wel meer kinderen uit ??n gezin die niet samen opgroeien, waar toch geen problemen zijn.

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#3 , 15 jun 2006 09:03

Vertrouw maar op de goede zorgen van uw advocaat.

Reclame

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 15 jun 2006 12:24

Bedankt voor de reacties.
Volledig vertrouwen in mijn advocate heb ik eerlijk gezegd niet.
Het meeste heb ik tot nu toe zelf uitgevist, o.a. via jullie site, en haar raad gegeven...
Zij wilt nu aan de rechtbank voorstellen om te bemiddelen via het CAW, zodat het contact tussen mijn dochter en haar vader hersteld zou worden ... IK heb de kinderen wel 4 jaar niet te zien gekregen !
Zij ook het onderhoudsgeld laten schrappen, en volgens haar zou ik het kindergeld van mijn oudste dochter sowieso trekken als ze bij mij ingeschreven staat. Voor de rest gaat zij blijkbaar niets doen ...
"Geen rancune hebben tegenover je ex" was nog zo'n straffe uitspraak van haar (begin al te denken dat zij liever hem zou verdedigen).
Mama

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

#5 , 21 jun 2006 18:40

Hoe kan ik mijn dochter nu op mijn adres inschrijven ?
Moet dit in een vonnis van de Jeugdrechtbank staan of kan ik dit zelf laten veranderen ?

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#6 , 27 nov 2006 21:28

Je kan dit zelf doen in de bevolkingsdienst van je woonplaats. Er is een mogelijkheid dat de ambtenaar een vonnis wenst te zien waarin staat dat jullie beiden ouderlijk gezag hebben en waar de kinderen eventueel dienen ingeschreven te zijn.
Hier vind je alvast wat verklarende uitleg over de gebruikte terminologie.

Terug naar “Andere”