Niet naleven eot, eenzijdig verzoekschrift?

gerberdinavanreekum
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet naleven eot, eenzijdig verzoekschrift?

#1 , 10 apr 2022 09:24

Beste,

Mijn ex-partner welke de kinderen heeft leeft het EOT niet na, er is een nieuw EOT opgezet wat gevolgd moet worden en waarin overleg geëist wordt en 3 maandelijks aanbrengen van facturen. Zij leeft dit vonnis echter totaal niet na en vordert onterecht kosten. ze heeft gevraagd geld over te maken naar haar Nederlandse rekening zowel alimentatie als bijzondere kosten welke gewoon gebeuren en waar we allemaal bewijs van hebben via mail. Tevens komen we er nu achter dat ze onze dochter een G rijbewijs heeft laten halen zonder enkel overleg en we hebben bewijs van school inmiddels dat dit niet nodig is voor haar examen of school. Let wel de mama en nieuwe partner hebben een boeren bedrijf.
WEij zeggen via onze advocaat (wij reageren enkel nog via de advocaat) dat dit wederom niet overlegd is en wij ook niet zomaar 2600 Euro op kunnen hoesten. Zij zegt dit zijn kosten gemaakt door de kinderen jij betaald punt! ik schakel een deurwaarder in welke ze gaat doen en levert geen enkel bewijs dat dit dus niet nodig is voor school, ook staat er in het convenant dat wij enkel de inschrijvingskosten en examen kosten voor een rijbewijs verschuldigd zijn niet de gehele opleiding. Maar wij moeten ons houden aan het EOT en zij niet want zij heeft de kinderen. Dit is dus niet de eerste keer en onze huidige advocaat zegt, nu kunnen we enkel afwachten... zij heeft de kinderen en zal in het gelijk gesteld worden ook al leeft ze het EOT niet na. Dit maakt niets uit.
Ik dacht dat een een convenant 2 zijdig nageleefd moest worden? Wij willen of een eenzijdig verzoekschrift indienen en/of een bodemprocedure waarin we willen eisen dat het convenant een na wordt geleefd. Mevrouw start maar procedures op en wij willen dat vermijden omwille van de kinderen die we inmiddels al 5 jaar niet meer zien. Zij kunnen hier niets aan doen, ze maakt ons financieel kapot en richt ons ten gronde. Voor de gerechtsdeurwaarder hebben we al een dossier opgesteld om te bewijzen dat er betaald wordt. Ook op de Nederlandse rekening van mevrouw en dus niet meer op de Belgische rekening, evenals de mails waarin zij dit herhaaldelijk vraagt. Vooral sinds ik met mijn nieuwe partner een kind heb is dit heel erg geworden. Wij zijn in de rechtbank van Tongeren geweest voor een nieuw EOT wat mevrouw heeft geëist maar ze zelf niet nakomt. Weet iemand eventueel een advocaat die dit kan en durft? Heet enige wat onze huidige advocaat zegt ik weet het niet meer ze houd niet op totdat ze gestopt wordt maar nu kan ik niets.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 10 apr 2022 15:59

Staat in de EOT niet of u omgangsrecht hebt met de kinderen?
Houdt zij zich daaraan?

Reclame

Terug naar “Andere”