Bestaat er een recht op controle van mijn dossier bij de vdab gtb?

EgbertV
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bestaat er een recht op controle van mijn dossier bij de vdab gtb?

#1 , 15 feb 2022 13:40

Ongeveer 5 jaar geleden na een lange herstelperiode wegens burn-out ben ik uit eigen initatief gaan aankloppen bij het GTB.
Tijdens het intake gesprek heb ik gewezen op mijn problemen om succesvol te solliciteren, heb ik een 2tal concrete voorbeelden gegeven uit mijn verleden en uitte ik mijn bezorgdheid dat -indien hier geen rekening zou aan gegeven worden- ik vreesde na lange tijd (jaren) nog steeds niet zou aan het werk geraken. De vertegenwoordigsters die toen aan de andere kant van de tafel zaten begonnen me uit te lachen, maar naiëf zoals ik meestal ben in dergelijke situaties vertrouwde ik in de expertise en inzet van de VDAB naar de toekomst toe.

Dan volgt een lang verhaal, waar ik mij steeds positief en met volle overtuiging en engagement heb geworpen, maar ondanks dit alles ben ik meermaals bewust 'gepakt' geweest door een aantal begeleiders met als resultaat dat ik nu echt me terug invalide voel. Letterlijk als stront (sorry voor de woordenschat) behandeld. Ondanks m'n harde werk me te verbeteren die leidde tot een teststage van een 2,5-tal jaar geleden waarin duidelijk is aangetoond dat ik terug geschikt was om te beginnen werken. Liever hield ik het hier -en plein public- bij. Vanwege de openbaarheid van deze post, het betreft toch een prive-zaak denk ik.

Ik vind op google een aantal verwijzingen naar jullie forum die me de indruk gaven dat hier know-how aanwezig is, mijn concrete vraag:
Kan ik naast de ombudsman nog verder bepaalde rechten laten gelden die mijn dossier opvragen en eventuele tekortkomingen hunnentwege opdiepen?
Dit zou me, om terug de stap naar werk te kunnen zetten wat beter laten voelen wegens toch bepaalde rechten te laten gelden.

Alvast bedankt voor jullie inzet.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding