Afstand doen van ongeboren kind met aandringen van de moeder

Deske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afstand doen van ongeboren kind met aandringen van de moeder

#1 , 02 dec 2021 16:34

Beste

Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben. Dit is ongepland maar wel gewenst door mijn (ex) partner en ikzelf. We zijn niet getrouwd en wonen ook niet samen. Hij woont in Italie, ik op Belgisch grondgebied.
De reden waarom we uit elkaar zijn, is dat mijn ex partner me voor ultimatum heeft gesteld (wat niet de eerste keer was).
Om een voorbeeld te geven dat het kind niet binnen zou mogen in het huis van mijn ouders (die voorbeeldige burgers zijn) en indien ik niet akkoord ging dan was ik niet meer welkom bij hem. Hij dreigde ook al een advocaat te sturen en ik ben amper 4 weken zwanger?!
Dit is absolut onaanvaardbaar en heb dan ook jammer genoeg moeten breken met hem.

Daar ik dit kind wil houden en het in een advocaat-. rechtbank-. en vechtvrije omgeving wil laten opgroeien, heb ik op mijn beurt dan maar mijn ultimatum aan hem vooropgesteld. Namelijk als hij wil dat dit kind ter wereld komt hij een document zal moeten ondertekenen waarvan hij afstand doet van alle rechten en plichten als vader en er in de toekomst dan ook geen enkele aanspraak op kan maken. Dat ik anders abortus zal plegen daar ik zelf uit een gebroken gezin kom en dezelfde feiten die mijn ouders doorgemaakt hebben niet wil achtena lopen, zeker niet als het nu al fout dreigt te lopen.

Mijn vraag is of dit via een door mij opgesteld document en getekend door beide partijen als rechtsgelden aanschouwd kan worden en wat er zeker allemaal in dat document moet vermeld staan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2021 16:50

De juridische waarde van een document verkregen door chantage wordt door elk beetje advocaat herleid tot nul.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 02 dec 2021 18:03

En zelfs als u voor de geboorte samen in volledige overeenstemming zo'n "afstand van vaderlijke rechten " zou opmaken, dan nog kan in de toekomst de biologische vader een zaak aanvatten voor de rechtbank om zijn vaderschap en bijhorende rechten te eisen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 dec 2021 20:20

Los van het juridische (wat uiteraard geen kans van slagen heeft) is dit moreel totaal verwerpelijk.

Ieder mag voor mijn part zijn mening hebben over abortus. Daarentegen: voor het dreigen met het ombrengen van een ongeboren kind als men zijn zin niet krijgt, heb ik geen woorden.

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 02 dec 2021 20:31

Net zomin als met datgene wat hij voorstelt.
Dat hij u niet wil binnenlaten zegt voldoende.
Het is uiteindelijk de vrouw die beslist in ons BE rechtssysteem.
Ga eens praten met uw arts of met een vertrouwenscentrum. Een www.caw.be in uw buurt kan u helpen.
Of via https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... TCA6SJIS9F

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 02 dec 2021 21:27

Ik ben blij dat in #4 en #5 eindelijk eens de meer menselijke kant van dit verhaal in de aandacht komt.

Terug naar “Andere”