Alimentatie?

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

Alimentatie?

#1 , 26 okt 2021 20:24

Hallo.

Mijn ex heeft me zonet afgedreigd om onderhoudsgeld te gaan eisen voor onze kinderen.

Mijn vraag is: ben ik verplicht onderhoudsgeld aan haar te betalen voor onze kinderen?

Huidige situatie: sinds 22/10 hebben we samen onze wettelijke samenwoning geschrapt en wonen nu nog tijdelijk feitelijk samen. Zij heeft een huis op het oog dat zij gaat kopen en wil dan onderhoudsgeld eisen wanneer ze daar woont. We hadden eerst afgesproken dat de kinderen meer bij haar zouden zijn dan bij mij(ongeveer 60/40),maar als zij het zo gaat spelen, ga ik 50/50 eisen.
Zij verdient een kleine 1600 euro netto, met maaltijdchecks er bij ongeveer 1730 euro. Ik verdien 1684 netto en heb iedere maand een veranderlijk surplus van ongeveer 350 door weekend- en ploegenwerk. Dit bedrag is dus geen zekerheid. Haar inkomen daarentegen wel. Tenslotte krijg ik iedere maand 120 van de RVA omdat ik 4/5e werk met ouderschapsverlof, maar dat is dus ook maar tijdelijk.

Dus: in hoeverre kan zij iets eisen van mij? Onze vaste lonen zijn niet zo verschillend en de kinderen gaan evenredig bij haar en bij mij zijn.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#2 , 27 okt 2021 07:41

Er nog even aan toevoegen dat ze van haar bankagent heeft gehoord dat ze veel kan eisen van mij omdat 'ze een zekere levensstandaard gewend is'...

Reclame

Terug naar “Andere”