Mijn zoon gaf me geld en eist dit nu terug

Betty1980
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mijn zoon gaf me geld en eist dit nu terug

#1 , 16 sep 2021 00:05

Mijn zoon heeft bij zijn minderjarigheid een erfenis gekregen. Na zijn meerderjarigheid en omdat ik alleenstaande moeder was van 3 gaf hij me een volmacht en schreef hij me het grootste deel over omdat we het als gezin beter gingen hebben. Hij wou een mooiere slaapkamer en ik betaalde die van de rekening waarop hij het geld had gestort. Zelfde met een nieuwe tv en wat meubelen voor in de badkamer enz. Die waren oud en mijn zoon zei van ‘doe maar’. Ik was dolblij. Ook was er nog een rechtszaak lopende waarop ik uiteindelijk moest betalen en ook toen zei hij ‘betaal maar’.

Natuurlijk verminderde de som en ik zei telkens van is het ok enz.

Maar enkele maanden geleden begon hij zich steeds agressiever naar me op te stellen. Ik was zonder hem niks waard enz. Het ging van kwaad naar erger en begon zelfs fysisch agressief te worden. Ik durfde geen politie te bellen omdat ik me schaamde dat hij me dat gegeven had enz.

Uiteindelijk is hij op de dag van zijn diploma niet meer naar huis gekomen. Ik was een slechte moeder. Had me daags voordien 3 uur aan een stuk staan uitmaken voor alles wat je kan denken.

Had de ouders van zijn vriendin zelfs wijs gemaakt dat ik hem mishandelde en dat ik hem op de dag van zijn vertrek had buiten gestoken. Ja hij had eens een kras in zijn hals maar dat was omdat hij me aanviel en ik hem wou wegduwen. Die ouders geloven hem volledig want daar hangt hij het voorbeeld uit.

Heeft de dag van zijn vertrek zelf zijn adres enz verzet alsof hij niet snel genoeg weg kon zijn.

Nu is hij ongeveer 3 maanden weg en heeft me vandaag met een grijns op zijn gezicht komen zeggen dat hij of het geld allemaal terug wilt. Waarschijnlijk omdat hij met weinig moet rondkomen en financieel het nu zelf moeilijk heeft.

Of dat hij de slaapkamer (waar mijn jongste nu in slaapt) terug wil en die tv en al de rest die aangekocht is met dat geld.

Of dat hij naar de rechtbank stapt. Ik kan hem dat geld niet teruggeven. De meubels zijn ook geen optie. Het is door zijn toedoen dat ik dat allemaal nieuw heb gekocht want het geld was er zei hij en hij wist en gaf zijn toestemming bij elke aankoop. Want ik had genoeg gesukkeld zei hij.

Help wat kan hij doen want ik weet het echt niet meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 sep 2021 13:03

Tenzij het een (aantoonbare) lening was kan hij dat niet terugeisen.

Anders geldt: gegeven blijft gegeven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 16 sep 2021 13:06

Da s een lastige. Als ouder van een minderjarige moet je een erfenis beheren maar mag je ze niet opgebruiken. Minderjarigen kunnen geen beslissingen nemen …. k Durf niet gokken wat de rechter gaat beslissen als m gaat procederen. Sterkte.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 16 sep 2021 13:11

Da s een lastige. Als ouder van een minderjarige moet je een erfenis beheren maar mag je ze niet opgebruiken. Minderjarigen kunnen geen beslissingen nemen …. k Durf niet gokken wat de rechter gaat beslissen als m gaat procederen. Sterkte.
Niet lastig en vrij duidelijk. Het geld werd door zoon gegeven toen hij meerderjarig was.
Dus vrijwillig door handelingsbekwaam persoon. Bovendien diende het om zijn eigen verblijf in het ouderlijke huis comfortabeler te maken.
Ik denk ook niet dat het over een fortuin gaat!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2021 18:43

Voor het geld dat met volmacht afgehaald werd is er wel een probleem.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Andere”