Geschillen bij baby met dubbele nationaliteit.

s2bPapi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geschillen bij baby met dubbele nationaliteit.

#1 , 27 aug 2021 13:33

Beste behulpzame mensen,

Ik verwacht een kind met een Haitaanse vrouw. we bevinden ons beide in Haiti tot na de geboorte.
Als het kind effectief van mij is ga ik het kind meteen erkennen en de nodige stappen ondernemen om haar de Belgische nationaliteit te geven.
Hoe wordt het co-ouderschap en of hoederecht / voogdij beslist bij geschillen?
Heeft de belgische wet, na erkenning iets te zeggen over een half Belgisch kind in Haiti? wat als er geschillen zijn over belangrijke beslissingen zoals opvoeding, gezondheid, veiligheid etc. Haiti is erg gevaarlijk en biedt geen kwalitatieve omgeving om een jong kind op te voeden. (ook duur en vaak onrust, medische supply chain wordt onderbroken, hospitalen niet toegankelijk of vol door andere drama.)

De moeder is niet de meest stabiele/eerlijke/empathische persoon (vermoedelijk NPS of BPS) en gebruikt het kind nu al als emotionele tool/wapen, ik maak me ook zorgen over de toekomst van het kind. Ook hier kan ik wat advies van ervaringsdeskundige gebruiken, ik probeer voorlopig zoveel mogelijk verontrustend gedrag te documenteren.

Alvast bedankt,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding