Ouders versus kind

Darkcloud
Topic Starter
Berichten: 2

Ouders versus kind

#1 , 30 mei 2006 22:25

Hallo,

Deze week viel er een verassing van ??n van mijn ouders in de bus.
Het is namelijk zo dat ikzelf nogal een zwaar verleden achter de rug heb, maar nu gelukkig terug op het goede pad ben geraakt.

Nu heeft al wat ooit gebeurd is, wel zijn gevolgen voor de verder verloop van mij leven en daar word hard aan gewerkt om dit op te lossen. Jammer genoeg komt tegenslag niet alleen en heb ik ten einde raad een geld moeten lenen aan mijn ouders, dit bedrag werd na onze gezamenlijke overeenkomst maandelijks terugbetaald.

Nu nog slechter dat hedendaagse situaties ervoor zorgen dat ik meer geld aan openstaande rekeningen, deurwaarders, afbetalingsplannen en andere schuldeisers dien te betalen dat ik met 2 maandlonen nog niet eens genoeg zo over houden om mijn eigen huur te betalen en eten te hebben, en is de afbetaling naar mijn ouders toe een maand of drie stopgezet door mij, tegen de zin van mijn ouders in. Maar praten met elkaar blijkt niet mogelijk als het over geld gaat.
Ze eisten in tegendeel een nog hogere maandelijkse terugbetaling.

Nu heb die mooie brief ontvangen met sierlijke lettertjes op dat ik 14 dagen tijd heb om het nog openstaande bedrag op de derde rekening van hun advocaat te storten, zoniet word ik gedagvaard voor de Rechtbank van eerste aanleg.

Nu vraag ik mij af, is er dan geen enkele wet die personen in dergelijke situaties kan helpen ? Misschien stel ik mezelf de verkeerde vraag, maar kan een ouder zijn kind voor dergelijke situatie dagvaarden ?

Hoe dan ook teneinde raad, hoop ik dat er misschien ??n iemand is die wat raad of wijze worrden weet te brengen op dit artikel.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 30 mei 2006 22:37

De artikelen 1675/2-1675/19 van het Gerechtelijk Wetboek regelen de
Collectieve Schuldenregeling.

Stap naar een BJB in uw buurt en informeer omtrent bovenstaande!

Een adrse in uw buurt kan U vinden op http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=58 ... c=0&mIdd=0

Darkcloud
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 30 mei 2006 22:46

Bedankt, voor je reactie, ik zal dit zeker doen.

Mvg.

Reclame

Terug naar “Andere”